Hlavní obsah
Názory a úvahy

Před dvěma lety ustoupil výrobce Kofily tlaku rasistů

Foto: Oficiální facebookový profil Kofila

Černoch na obalu výrobku? Pro některé lidi v rasistické České republice stále nepřekonatelný problém. A ani gigant, jako je firma Nestlé, se tomu nedokázal postavit.

Článek

Čokoládová tyčinka Kofila měla dlouhá desetiletí jako svého maskota osobu s tmavší barvou pleti. Původně to měl být mouřenín, ale veřejnost si ho zvykla vnímat spíše jako Afroevropana. Na tom ale až tak dalece nezáleží, protože rasistická společnost v České republice svůj rasismus uplatňuje na všechny odstíny pleti, které jsou trochu tmavší než jakýsi konsenzuálně vnímaný standard.

Máme zde dobu, kdy se v naší společnosti objevuje stále více Afroevropanů, vidíme je v televizi i v rolích našich historických hrdinů, odkud k nám promlouvají jako Caesar, Kleopatra, Spartakus nebo Anna Boleynová. Tedy, ve vyspělém světě, nikoliv v naší zaostalé kotlince.

U nás totiž jdeme opačným směrem, vstříc komunistické minulosti, možná i středověku. A tak začal vadit i Afroevropan po dlouhá léta zobrazovaný na tyčince Kofila. A co udělala nadnárodní firma Nestlé, která by při své globální síle měla nést i určitou odpovědnost za výchovu zákazníků v zaostalých regionech? Místo aby tyto rasisty po vzoru Lidlu odpálkovala ve stylu, že úspěšnější, vzdělanější a po všech stránkách kvalitnější člověk prvky multikulturalismu vítá, tak tomuto rasistickému tlaku ustoupila a postavu z obalu Kofily přebarvila namodro. A rasisti mohou slavit další krok, který nás vzdaluje od vyspělého světa.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz