Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Škoda Enyaq překvapila: 300 000 km jako taxi a baterie stále jede

Foto: Radek Šindel

Škoda Enyaq - taxi

Škoda Enyaq iV, jeden z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě, dosáhl ve službách taxislužby nájezdu 300 000 km. Jak vypadá auto po tomto nájezdu?

Článek

Elektromobilita je často propíraným tématem současnosti a jedním z často diskutovaných témat je životnost a spolehlivost baterie. Škoda Enyaq iV, jeden z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě, dosáhl ve službách taxislužby nájezdu 300 000 km. Jedná se o taxislužbu z německého Buxtehude. Ta má ve svém vozovém parku vedle Enyaqů také vozidla Tesla model Y.

Stav baterie po 300 000 km

Jedním z hlavních faktorů u elektromobilů je degradace baterie. Popisovaný Enyaq jezdí jako vozidlo taxi ve třísměnném provozu a nabíjí se na DC nabíječce při předávání směny, navíc do 100 % kapacity baterie, což není pro danou technologii baterie úplně ideální. Z videa vyplývá, že baterie Enyaqu iV si i po takto vysokém nájezdu ve velice náročném provozu zachovala solidní kapacitu přes 70 %, takže degraduje mnohem pomaleji, než je záruka daná výrobcem.

Náklady na provoz a údržbu

Enyaq se během 300 000 km potýkal s minimálním množstvím technických problémů a potěšující je i srovnání s Modelem Y, který vykazoval větší množství závad mechanického charakteru. Zajímavostí jsou stále původní brzdy. Majitel taxislužby si pro nabíjení zřídil vlastní nabíjecí stanici, takže má pod kontrolou i náklady na palivo.

Reálné zkušenosti řidiče

Video přináší autentické zkušenosti majitele, který zdůrazňuje výhody elektromobilu při každodenním používání. Komfort, tichý chod a pohodlí zákazníci oceňují a dojezd auta na dané použití na směnu postačuje.

Enyaq jako taxi

Zejména na tomto typu provozu se ukazuje, že provoz automobilu není jenom o jeho pořizovací ceně, ale také o dalších provozních nákladech. V daném segmentu vozů se již pořizovací cena elektrických vozidel blíží spalovacím variantám, nicméně je stále vyšší. Naproti tomu provozní náklady jako servis, nebo palivo jsou naopak nižší. Zároveň se zatím elektromobil nehodí např. na delší neplánované trasy. Majitel taxislužby si tak stále nechává ve flotile i starší spalovací modely, nicméně primárně využívá těch elektrických.

Odkaz na originální video: https://www.youtube.com/watch?v=aX5hNhug6IY&t=21s

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz