Článek
Někdy se v herním světě odehraje něco, co přesahuje hranice zábavy. Něco, co se dotkne lidského srdce a připomene, že i za kódem, grafikou a hratelností stojí lidé se soucitem, představivostí a odvahou darovat naději.
Takovým příběhem je i cesta sedmnáctiletého Setha Goldmana, který v roce 2020 zemřel na vzácnou formu rakoviny kostí, Ewingův sarkom.
Chlapec, který obdivoval Team Cherry
Seth byl obyčejný kluk s neobyčejnou vášní. Nezamiloval se jen do herního světa, ale především do lidí, kteří jej tvořili. Do malého australského týmu Team Cherry. Fascinovalo ho, že tři vývojáři dokázali vybudovat něco tak výjimečného a že i v herním průmyslu mohou uspět ti, kteří dělají věci srdcem.
Když jeho nemoc začala postupovat, vyslovil jedno přání. Setkat se právě s nimi.
Otec Setha oslovil nadaci Marty Lyons Foundation, která plní sny těžce nemocným dětem. A Team Cherry nezaváhal ani na vteřinu. Seth se s nimi spojil a jeho přání se splnilo.
Ale tím to neskončilo. Tvůrci se rozhodli udělat něco víc. Nabídli mu, aby se stal součástí jejich nové hry – Hollow Knight: Silksong.
Rodina a splněný sen
Seth tak dostal možnost navrhnout vlastního bosse. Dal mu své jméno – Seth – a spolu s vývojáři vytvořil postavu, která není jen dekorací, ale skutečným protivníkem s propracovaným soubojem.
Jeho otec později napsal:
„Seth měl skutečný splněný sen. Jeho duše žije dál ve videohře a v srdcích všech, kdo ho znali.“
Pro rodinu, která musela sledovat jeho těžký boj, to byla útěcha. Vědomí, že kus Sethovy představivosti a radosti bude navždy uchován v díle, které vznikalo díky jeho oblíbeným vývojářům, znamenalo víc než slova dokážou popsat.
Vývojáři, kteří ukázali lidskost
Team Cherry nejsou obří korporace. Jsou to tři vývojáři z Austrálie, kteří svou tvorbou dobyli svět. A přestože měli plné ruce práce s vývojem Silksongu, našli čas, energii a empatii pro jediného chlapce, který snil.
Nepostavili Sethovi jen pomník. Dali mu místo v herním světě, který hráči zbožňují. Jeho boss je rychlý, neúprosný a zábavný tak, jak si to Seth představoval. Seth jej ještě stihl vidět ve videoukázce a byl nadšený.
Hráči a komunita
Když Silksong v roce 2025 vyšel, hráči se začali se Sethem setkávat přímo ve hře. A příběh, který za ním stojí, se rychle rozšířil. Herní fóra, sociální sítě i recenze zaplavily vlny vděku rodině, komunitě a hlavně vývojářům, kteří dokázali něco tak výjimečného.
Souboj se Sethem je pro mnohé emocionální moment. Nejde jen o mechaniku hry. Je to setkání s památkou chlapce, jehož sen žije dál.
Jeden z hráčů to shrnul do jediné věty, která se okamžitě stala symbolem celé pocty:
„Možná nezvládl porazit rakovinu, ale zato mě v této hře rozsekal na kusy.“
Více než hra
Sethův příběh je důkazem, že videohry nejsou jen kódem a grafikou. Jsou i nositeli lidských příběhů, emocí a naděje. A že i malý tým vývojářů může svým přístupem ukázat obrovské srdce.
Díky nim se poslední přání jednoho chlapce stalo skutečností. A pokaždé, když hráči v Silksongu narazí na bosse jménem Seth, vzdávají poctu jeho odvaze, rodině a vývojářům, kteří dokázali proměnit bolest v nesmrtelnou vzpomínku.
Zdroje:
https://www.gamesradar.com/games/action/seths-soul-lives-on-in-a-video-game-a-silksong-boss-kicking-butts-in-the-endgame-was-designed-by-a-young-hollow-knight-fan-6-years-ago-before-he-died-of-cancer/
https://www.pcgamer.com/games/action/silksong-seth-boss-fight-act-3/
https://www.reddit.com/r/gaming/comments/1nhfcor/hollow_knight_silksong_has_a_boss_who_is_a/
https://www.reddit.com/r/Silksong/comments/1n5jysg/we_made_it_seth/