Článek
Jenže Mazda to podle našeho vzala takovým stylem, že se člověk skoro chytá za hlavu. Nové logo má být prý podle reklamních prospektů zejména „moderní a digitálně přívětivé“. Jenže ve skutečnosti ale působí spíš jako rychlopráce nějakého studenta, který si zapomněl původně vypracovaný projekt doma na stole a tak o přestávce splácal, co se dalo. A tak se nabízí otázka: co tím vlastně automobilka sleduje?
Tradice pryč, originality poskrovnu
Původní znak, ve kterém bylo elegantní stylizované „M“ připomínající letícího racka, doprovázel Mazdu od roku 1997. Troufneme si říct, že za ty roky se stal docela ikonou – byl jednoduchý, ale zapamatovatelný symbol, který měl hlavu a patu. Nové logo ale představuje jeho úplný opak. Je ploché, hranaté a bez nápadu. Zkrátka a dobře vypadá, jako by se Japonci rozhodli osekat úplně všechno, co dřív dávalo smysl.
Mazda se tak prý snaží zařadit po bok značek jako Volkswagen či Audi, které přešly na jednodušší loga kvůli digitálnímu použití. A bohužel je pravdou, že její „racek“ nebyl k digitálnímu světu právě vstřícný.
Jenže jak je vidět – když dva dělají totéž, není to totéž, protože zatímco Němci to zvládli se vší parádou, Mazda spadla spíš do kategorie „uděláno ve spěchu“. A přitom zrovna tahle automobilka si zakládala na estetice a detailu. Proč se najednou na jejich straně udála taková změna, to v redakci opravdu nedokážeme pochopit.
Místo potlesku spíš zvednuté obočí
Logo se poprvé objevilo na tokijském autosalonu a do běžného používání má vstoupit až 30. ledna 2026 – symbolicky v den 105. výročí značky. Ale upřímně – člověk by u takového krásného výročí čekal oslavu důstojnou a promyšlenou, jenže to vypadá na úplný opak.
Na místě je podle nás i otázka, jestli Mazda novým logem neoslabuje vlastní identitu, kterou si dlouhá léta pracně budovala. V době, kdy si automobilky budují image na tradici a emocích, jde podle nás o pořádný krok zpět, který by se jí nemusel vyplatit.
Jak by podle vás měla vypadat modernizace loga, aby si značka zachovala tradici, ale zároveň působila svěže?
Zdroj: Carscoops, Fastcompany






