Hlavní obsah

Booking.com se hemží podvody a když naletíte,tak nečekejte pomoc!

Foto: Růžena Krasanovská

Booking.com podvod

Tak jsem to zkusila celkem 3 x a pokaždé podvod. Ubytování v soukromí je velký nekontrolovatelný průšvih. A Booking.com nikdy nepomohl a naopak stranil podvodníkům. Negativní recenze nezveřejňují!

Článek

Tak jsem za 2 poslední roky vyzkoušela několikrát Booking.com, který nabízí ubytování po celém světě.

Pokud jsem rezervovala hotel, tak vše bylo celkem OK. Poprvé jsem vyzkoušela Booking.com - ubytování v soukromí před 2 roky - a hned napoprvé to byl podvod, ale podvod to byl i napodruhé a také do třetice!

Příběh č. 1 - první varování

Naše parta se rozhodla jet na letní dovolenou do Turecka a i když zde máme přátele co zde mají hotel, tak jsme se nakonec rozhodli pro nájem krásné vilky u moře, kterou kamarádka objevila na Booking.com. Jednomyslně jsme ubytování odsouhlasili a zaplatili.......

První problém přišel ve chvíli po zaplacení, kdy nám nedorazila žádná adresa vily, ale pouze GPS údaje. Sice jsme urgovali Booking.com, ale měli jsme už i kontakt na údajného majitele a ten slíbil zaslat přesnou polohu a adresu - komunikoval s námi naprosto v pohodě a vše se zdálo být ideální - až na to, že ani do našeho odjezdu neposlal adresu vily, ani tu lokaci a v den nájezdu se odmlčel úplně …

Přiletěli jsme do Turecka a vydali se autem na GPS místo, kde měla stát vila - a ejhle! Byl tam jen lesík, ale žádná vila z obrázku, který byl na Booking.com tam prostě nebyla.

Díky našim přátelům a fotkám co jsme rozeslali s prosbou o pomoc jsme danou vilu za několik hodin našli - avšak na jiném místě - bydleli v ní lidé a majitelka vily o žádném Bookingu a pronájmu nic nevěděla .....naše tušení, že jsme naletěli se potvrdilo. Odjeli jsme tedy na hotel kamaráda a hned jsem napsala na Booking, že je to vše podvod s pronájmem vily a chceme vrátit peníze.

Psala jsem jim každý den, celých 10 dní naší dovolené, ale odpověď žádná nepřišla!!!

Zkoušeli jsme i volat, ale po dvaceti minutách v pořadí, jsme to několikrát vzdali - provolali bychom za chvíli tisíce a dovolat se prostě nešlo!

Poslední den naší dovolené nám přišel od Bookingu email - prý máme udělit hodnocení za pobyt ve vile - napsala jsem tedy, že to je podvod a ubytování je jen fikce - vzápětí mi přišla odpověď od Bookingu, že recenze není v souladu s jejich pravidly a nebude zveřejněna! Další šok!

Nicméně zpět v ČR jsem se hodiny snažila dovolat na Booking a byla jsem po několika dnech úspěšná - sdělila jsem jim celý problém a oni s ochotou přislíbili pomoc ….čekali jsme týdny na odpověď a pak přišla studená sprcha v podobě sdělení, že bohužel peníze už odeslali „majiteli vily“ a nemohou nám tak pomoci - že jsou jen zprostředkovatelé a za nic neručí. Na otázku jestli je běžné u nich prodávání neexistujícího ubytování mi odpověděli, že toho mají stovky tisíc a nemohou přeci všechno prověřovat …

Museli jsme tedy využít pomoci našich přátel v Turecku u policie a ti zjistili, kdo je majitel onoho čísla, které s námi komunikovalo jako „majitel vily“ a jakmile ho kontaktovala kriminální policie, tak nám odepsal, že peníze okamžitě vrací .....trvalo to ještě asi měsíc a nám přišly peníze z Bookingu zpět, ale ne všechny - chybělo cca 15% - Booking. tvrdil, že nám přišlo méně, protože to udělala banka, která peníze převáděla - rozdíl nám dodnes nevrátili - prý za nic nemohou!

Pro nás bylo naprosto nepochopitelné, že Booking.com odešle komukoliv peníze i když se jedná o podvod!

Pokud by nebylo našich přátel u policie, neměli bychom žádnou šanci na navrácení peněz od Booking.com za zakoupení podvodného ubytování- to je nám už nyní naprosto jasné.

Příběh č. 2 -druhé varování

Další rok jsme už měli ubytování rezervované v hotelu mého kamaráda - kde byla jistota, že zaplatíme na místě a nedojde k žádnému podvodnému jednání. Avšak naše parta se natolik rozrostla, že v hotelu už nebylo místo pro další osoby, tak jsem na poslední chvíli mrkla na Booking.com a chtěla jsem věřit, že poprvé to byla jen neštěstná náhoda - prostě jsem chtěla dát Booking.com šanci .....asi tak

Na poslední chvíli jsme zarezervovali byt, který měl být u pláže .- tak to bylo v popisku bytu - po zaplacení jsme zjsitili, že se nachází v centru města ….ale už jsme to nijak nechtěli řešit ….nebylo to tak moc důležité a nechtěli jsme si zkazit dovolenou. Horší bylo, že jsme opět po zaplacení neobdrželi adresu ubytování - jako v prvním případě. A tak jsme opět kontaktovali majitele bytu a žádali o sdělení adresy s tím, že jsme na Booking.com vyplnili čas příjezdu mezi 17-18 hodinou. Když jsme byli na letišti, tak nám majitel psal, že má pro nás tranfer - ten jsme ale odmítli s tím, že máme už rezervován svůj . Znovu jsme ho žádali o sdělení adresy s tím, že nastupujeme do letadla a potřebujeme vědět kam pojedeme …pár hodin jsme seděli v letadle a po přistání jsem zírala do telefonu jako opařená- majitel bytu napsal několik dost hrubých zpráv v tom smyslu, že na nás nebude čekat, když jsme si nevzali od něho transfer a přes formulář Booking.com nám nepotvrdil příjezd mezi 17-18 hodinou. Booking nám tedy poslal zprávu, že majitel neakceptuje příjezd v tento čas .....nechápali jsme!

Mysleli jsme že to jen nedorozumění a tak jsme se mu snažili dovolat, ale vypínal naše hovory a z dalšího tureckého čísla nám napsal hromadu velmi ošklivých slov a dokonce vyhrožoval jak smyslů zbavený policií a advokáty - adresu nám nedal, tak jsme přijeli do ulice, kde byt měl někde být a tam jsme seděli hodiny a dopisovali si s Bookingem - opět to byl jen monolog - nikdo nám neodpovídal ani na chatu urgentní pomoci - vždy přišla jen zpráva, že se do 24 hodin ozvou - ale jako obvykle se nikdo neozval ani za týden ….ani za dva …

Kolem 9 hodiny večerní jsme pochopili, že to nevyřešíme a přes Airbnb jsme si rezervovali krásný apartmán poblíž pláže …

Druhý den jsme se vypravili na policii - policie by konala, kdybychom znali adresu ubytování a jméno majitele - to jsme však nevěděli a Booking.com mlčel - neodpovídal na žádné zprávy.

Situace se znovu opakovala - po týdnu nám přišel email, že máme ohodnotit dané ubytování - znovu jsme napsali pravdu, ale tato recenze opět byla v rozporu s pravidly a nebyla uveřejněna.

V tu chvíli nám už došlo, že Booking.com neuvěřejňuje žádné negativní recenze ….proto si můžete přečíst jen ty pozitivní nebo lehce negativní…

Opět jsme žádali o navrácení peněz a jako v prvním případě jsme neuspěli - jelikož nám za cca 1,5 měsíce poslali zprávu, že vše prošetřili a zjistili, že jsme se nedostavili na ubytování!!!!!!!! To, že nám nedali adresu je vcelku vůbec nezajímalo .....to že nám oni sami poslali, že nás majitel neubytuje / zrušený check-in/ je také nezajímalo - prostě měli svou provizi a nechtěli o ni přijít!

Ale je ještě jeden způsob, jak zíkat své peníze zpět a to přes svou banku - tzv. chargeback - kdy jsem bance dodala všechny podklady o tom, že jsem neobdržela adresu ubytování a že nám byl samotným Booking.com zaslán zrušený check-in / příjezd/.

Po měsíci nám přišlo rozhodnutí od banky, že naše reklamace byla uznána a vracejí nám peníze zpět.

Anketa

Využíváte na své dovolené ubytování v soukromí?
ano
0 %
ne
0 %
občas
100 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasoval 1 čtenář.

Příběh číslo 3. - poslední varování, poslední rezervace a už nikdy více!!!!

Do třetice všeho dobrého a zlého znovu Booking.com, tentokrát v lokaci Dubaj - kdy jsme hledali ubytování pro naši kolegyni a někdo nám poslal odkaz na Booking .com s několika nabídkami. Váhali jsme .........ale nakonec jsme ubytování za několik tisíc EUR potvrdili, protože vše vypadalo důvěryhodně a navíc jsme se tam hned jeli podívat, abychom v den nájezdu nebyli něčím překvapeni. Zakoupili jsme dle nabídky samostatný byt-apartmán / studio/ s výhledem do zahrady a soukromým bazénem.

Opět nám nepřišla po zaplacení žádná adresa - to je asi už normální u Booking. com .

Podle názvu rezidence jsme ale zjistili, že neodpovodá ani uvedená čtvrť - ale naštěstí jsme to díky pomoci kolemjdoucích našli - avšak nás čekal opět šok - místo samostatného bytu se soukromým bazénem nám ukázali pouze pokoj a pak společnou kuchyň a lednici a prťavý bazén uprostřed vil, který sloužil stovkám lidí a vypadal spíše jako jen dětský. V kuchyni nepořádek, lednice plná a žádný výhled do zahrady se také nekonal.

Znovu se opakovalo nám známé kolečko - volání na Booking, rušení ubytování z důvodu, že je to opět podvod. Na lince nás paní ujišťovala, jak vše prověří a jak se ozve - samozřejmě už se měsíce nikdo neozval - ani přes desítky urgencí! Údajný majitel nám napsal, že nám peníze možná vrátí až za 60 dní, ale musíme splnit jeho podmínky - jednou z nich byla ta, že napíšeme na Booking.com pozitivní lživou recenzi, jak vše bylo fajn a jak jsme byli spokojeni - což jsme odmítli, tak prý nám peníze nevrátí …...Zajímavé bylo to, že nám pak někdo z Booking.com napsal, že bychom měli uposlechnout a tu lživou nepravdivou recenzi napsat…

Nyní připravujeme na Booking.com žalobu .....vůbec je nezajímají podvody, které se díky jejich nečinnnosti na Booking.com dějí, naopak je podporují, protože dané podvodné ubytování je k dispozici do dnešní doby a pořád jsou tam uvedené stejné informace o tom, jak se jedná o pronájem bytu.

Booking.com zajímá pouze jejich provize, nikoliv skutečný stav věcí a ani upozornění na podvody v nich nevyvolá patřičnou potřebu jakékoliv kontroly nabízených ubytování.

Hrají si na zprostředkovatele, kteří za nic neručí .....na českých stránkách recenzí firem i zahraničních / např. Trustpilot.com/ jsou tisíce příběhů podvedených lidí přes Booking.com. Jakmile však kamkoliv napíšete, že Booking. com se hemží podvody, tak se nic neuvěřejní, nebo se vše smaže / např. na Facebooku, kam jsme vkládali naše příběhy - vše obratem smazáno/.

Spojení Booking.com a podvod nikde totiž neprochází ......asi nějaká novela EU a nebo snad cenzura?

Dejte si prosím pozor na soukromé ubytování rezervované přes tento portál - situace je více než kritická - podvodníci využívají toho, že Booking. com nic nekontroluje a tak tam podvody jen kvetou.

Booking.com nefunguje na stejné bázi jako Airbnb.com !!!! Na Airbnb vaše peníze neodejdou ubytovateli, dokud nenapíšete, že bylo vše v pořádku......

To je zásadní rozdíl mezi těmito platformami, které zprostředkovávají ubytování - Airbnb také ověřuje vaši totožnost a má více mechanizmů zajistit podvodné jednání.

Pokud nechcete mít zkaženou dovolenou, tak se vyhněte tomuto typu ubytování přes tento nejznámější portál!

Pokud byste ale přeci hodně protestovali proti tomu, že jste byli oloupeni, tak vám Booking.com navrhne řešit spor přes mediátora - takže si připravte skoro 1000 EUR a pak až je zaplatíte, tak se s vámi někdo pobaví o tom, co tedy chcete .....

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám