Hlavní obsah
Zdraví

Kateřina Cajthamlová čelí pomluvám kvůli kilům navíc

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: www.Pixabay.com

Kdo by si nepamatoval pořad „Jste to, co jíte!“ a doktorku Kateřinu Cajthamlovou? Štíhlou dámu, která radí obézním, jak jíst a hýbat se, aby shodily svá kila? A nyní má sama nadváhu.

Článek

Vyzáblina radící tlouštíkům

Na pořad „Jste to, co jíte!“ jsem jeden čas koukala celkem pravidelně. Ne, že bych měla potřebu hubnout. Naštěstí jsem patřila do skupiny lidí, co když sní celý dort, nepřiberou ani deko. Bavilo mě hlavně sledovat rady ohledně zdravé stravy. Občas jsem i využila některé tipy a jedla opravdu zdravěji. Ne kvůli hubnutí, ale jen proto, že jsem měla chuť dát si něco zdravějšího. Kateřina Cajthamlová na mě vždycky působila velmi přísně, a upřímně – až moc hubeně, nebo chcete-li – vyzáble. Rozhodně jsem z ní neměla pocit zdravě štíhlé dámy.

Přestala kouřit – začala přibírat

Nedávno se začaly objevovat na sítích příspěvky, jak tato dáma radící obézním, jak mají zhubnout, sama přibrala. Sama tvrdí, že prý deset kilogramů, což jsou asi dvě konfekční velikosti. Osobně bych ale tipovala více.

Faktem je, že doktorka Cajthamlová nejspíš přibírala postupně. Přece jen s věkem často roste i váha. Tělo se mění, má jiné potřeby, přichází menopauza a kila jdou nahoru. Zmíněných deset kilo navíc prý přibrala až ve chvíli, kdy přestala kouřit. Což je pochopitelné. Sama jsem závislá na nikotinu a s kouřením jsem začala hubnout. Předpokládám, že když přestanu, též u mě půjdou kila nahoru. A znám spoustu lidí kolem sebe, kteří to měli stejně.

Zdraví je přednější

Kateřina Cajthamlová tvrdí, že i když váží více, než bylo v dobách její televizní popularity, cítí se dobře. Lépe se jí dýchá a cítí se lépe. A já tomu věřím. Paní doktorka dala přednost vlastnímu zdraví a zřejmě se netrápí dietami. Dává přednost tomu, jak se cítí a vypadá to, že opravdu v pohodě. Jak to ale působí na lidi, kterým roky radila, jak zhubnout? Proč si sama nenaordinuje dietu, při které by šla její kila dolů?

Na jedné straně chápu paní Cajthamlovou. Už je ve věku, kdy moc váhu neřešíme. A jestli se cítí dobře, nemá k tomu ani důvod. Ale chápu i společnost, která ji kvůli váze osočuje nebo na ni slovně útočí. V našich myslích je zkrátka vždycky nějaký ten kousek škodolibosti: „Ha, učila jiné hubnout, a koukněme se, jak teď sama vypadá?“

Není divu, že je lynčována. Pro mnoho lidí byla jakýmsi symbolem pro zdravý životní styl a pro štíhlou linii. A teď? Jenže musíme si uvědomit, že většina těch, kterým radila, nebyli obézní věkem, hormony, nebo sedavou prací, která nedovolí se jinak hýbat. Šlo především o přejídání a fastfoodovou a vyloženě nezdravou stravu, která kilům jen prospívá. Tedy kilům, které narůstají. Mnoho lidí naučila, jak se o sebe starat, jak správně jíst a hýbat se a pomohla jim nejen k lepší postavě, ale především lepšímu zdraví. A že sama přibrala? Však už na to má věk. A vypadá opravdu spokojeně. Tak spolkněme škodolibé řeči a myšlenky a přejme jí to.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz