Hlavní obsah
Názory a úvahy

Zvyšování koncesionářských poplatků a zavedení presumpce viny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Krátké shrnutí, proč není třeba zvyšovat koncesionářské poplatky a proč je potřeba je úplně zrušit. Budu se věnovat pouze veřejnoprávní televizi. Kterou je třeba rozdělit na veřejnoprávní a komerční.

Článek

1. Veřejnoprávní televize má zajistit nezávislé zpravodajství a publicistiku. Není tedy třeba, aby vysílala (a vyráběla) televizní seriály, filmy a sportovní přenosy. K provozu takovéto veřejnoprávní TV plně stačí pevná částka, zakotvená v zákoně, valorizovaná dle inflace. Tato platba plně garantuje nezávislost na libovolné vládě.

2. Požadavek na platbu koncesionářského poplatku z každého zařízení, které je schopné přijímat TV signál „vzduchem“ nebo po internetu, není ničím jiným než zavedením „daně z luxusu za vlastnění jakéhokoliv přijímače“. A taková velice nepěkná věc jako u OSA, tedy PRESUMPCE VINY.

3. ČT i přesto, že hospodaří s vyšším rozpočtem, než komerční TV u nás, žádá navýšení plateb. (I přesto, že prodává reklamní prostor ve vysílání.) Na pořady, které nemají nic společného s účelem veřejnoprávního média. Nezávislé zpravodajství a publicistika. Nic víc, nic míň.

Jedinou správnou cestou je rozdělení ČT na veřejnoprávní, jejíž provoz bude plně hrazen z peněz daňových poplatníků a ČT komerční, která si bude muset na provoz sama vydělat. Jako každá jiná soukromá TV stanice.

ČT je zastaralý moloch. Nejen technikou, ale i lidmi, kteří nové, kvalitnější a levnější technologie odmítají implementovat a používat.

Rozdělením ČT na veřejnoprávní a komerční můžou manažeři televize ukázat, jestli jsou opravdu schopnými manažery, nebo jestli se jen vezou na tobogánu garantovaného a zajištěného příjmu od daňových poplatníků.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám