Článek
Kosmetika je jedním z nejvděčnějších vánočních dárků. Je to jako příjemné pohlazení, když si místo balíčku, který skrývá třeba novou pánvičku, rozbalíte kosmetickou sadu. Já mám opravdu praktické dárky ráda, pánvička mne potěší a osobně si určitě nemyslím, že mi tím chtěl manžel naznačit, že bych měla snad více vařit, ale darovanou kosmetickou sadou dárce tak trochu řekne: Myslím na tebe, rozmazluj se a užívej si. Takže i já ráda dávám takovéto dárečky pro radost. Také je ráda kupuji. Občas je kompletuji sama, nakoupím různé prostředky z jedné linie, o kterých vím, že je obdarovaný využije, doplním třeba ručníkem a naplním jimi nějaký ozdobný košík. Následně dárkově zabalím. Ale kolikrát člověk spěchá, nemá tolik času se s tím piplat a rád využije nějaké výhodné nabídky. Univerzální balíček jako sprcháč, šampon a deodorant, rozhodně nikoho neurazí. Pokud dárce zná obdarovávaného více a ví, že si potrpí na kvalitní holení, jde do balíčku holícího nebo těm, kteří si rádi odpočinou při koupeli ve vaně, volí třeba relaxační koupelovou sadu. Takže i já jsem využívala těchto nabídek, navíc byla krabička sama o sobě dekorativní, měla jsem radost, že jsem dáreček pěkně a elegantně vyřešila.
Včera jsem se shodou okolností ocitla v místě, kde se nacházejí rovnou dvě prodejny různých řetězců. Já raději nakupuji v DM drogerii, přijde mi, že nabízí produkty za rozumné ceny a mám ráda její vlastní kosmetickou řadu.
Jenže vloni jsem byla nadšená z vánoční nabídky balíčků v drogerii Teta. Vybrala jsem tam přesně to, co jsem potřebovala. A tak mířím do této drogerie jako první. V prodejně je mrtvo. Jsem snad jediná zákaznice, po kouzlu Vánoc ani stopy, dárkové balíčky nikde. Chodím mezi reály a opravdu nic. Žádné lákadlo s vyznačenou vánoční akcí na kosmetickou sadu. Prodavačky si hledí svého, žádná se nezeptá, jestli nepotřebuji s něčím poradit, jsem zaskočená a odcházím. Přišla jsem snad pozdě a je už vše vyprodáno? Je to vůbec možné, že by na reálu nezůstal ani jediný produkt?
Přecházím do drogerie DM. Tam byl už loni výběr omezený, ale třeba je to letos jiné. Opět obcházím regály, vyhlížím nějaký poutač na vánoční dárky, nic. Až objevím jeden malý stojan, na kterém se krčí pár kosmetických sad. Bez jakékoliv akce, bez jakékoliv snahy o motivaci k nákupu jako vhodného vánočního dárečku. Pro většinu obchodníků jsou Vánoce obchodní žně a jejich tržby lámou rekordy. Mají připravené reklamní kampaně, nachystané lákavé nabídky, poskytnou slevy, protože vědí, že se jim v obratu tyto jejich kroky vrátí. Ale oba tyto obchodní řetězce, které se specializují na prodej drogerie, Vánoce přímo ignorují.
Vím, že hodně z nás řeší své dárky přes internet, ani já nejsem výjimkou, ale co starší lidé, kteří internet nemají? Dojdou do drogerie, chtějí koupit nějaký pěkný dáreček a nemají z čeho vybrat. Bylo by tak snadné dát do košíku kosmetickou sadu pro vnučku nebo vnuka či snachu, ale není nabídka. Bohužel.