Hlavní obsah
Názory a úvahy

Žádám propuštění asistentky Anety, její práce nestojí za nic

Foto: azmeyart-design / Pixabay

Ilustrační foto.

Virtuální asistentka, která odradí potencionální zákazníky a rozzlobí stávající, takže raději přejdou jinam. Banky by se měly přetahovat o zákazníka a ne ho ihned naštvat. Aneta to dokáže raz dva.

Článek

Každý z nás je klientem nějaké banky. Banku si vybírá podle toho, co mu může nabídnout v jeho prospěch. Ten se také liší od člověka k člověku. Někdo chce spořit a jiný touží získat skvělý úvěr. Občas si ovšem člověk neví rady a potřebuje pomoc. Ať už je to zákazník stávající, nebo potencionální. Potřebuje se prostě na něco zeptat, něco zkonzultovat, třeba má zrovna strach, že mu nějaký podvodník vybrakoval účet. A tak hledá kontakt na banku. Je psychicky na dně, děsí se, že udělal chybu, poslal svoje těžko uškudlené prachy někam, kam neměl, možná je už ani neuvidí. Je zděšený, chce chybu napravit, pochopitelně neví, jestli to možné ještě bude, nebo je už vše v háji, a chce mluvit s někým, kdo se aktivně ujme jeho problému. Jenže jak tak kouká po kontaktech jeho banky, vidí jen telefonní čísla, která jsou určená pro objednávky nových bankovních produktů, nikoliv pro stávající zákazníky. Ať kouká, jak kouká, je všude uvedeno jen jedno jediné číslo a to na jakousi virtuální asistentku Anetu. Tak volá alespoň tam. Ozve se mu ovšem jen hlas nějakého automatu. Odpovídá na úrovni umělé inteligence. Líčíte hlasu problém a hlas si mele stále svoje přiblblé poučky a rady. Jste v háji. Vaše prachy jsou taktéž nejspíš v háji a ten pitomý stroj tam mele stále to své dokola. A tak už řvete do sluchátka, že chcete mluvit s někým živým. Konečně té přiblblé umělé inteligenci dochází, že vůbec nestojíte o její encyklopedijní rady, a přepojuje vás na živého člověka s hlavou na krku, se kterým můžete konečně řešit svůj problém.

Já prostě nechápu, proč jsou zákazníci banky odkázáni na hloupý stroj, což bývá celkem běžné, ovšem v závěru uvítacího hovoru bývá také možnost přepojení na operátora. Zde se vás zcela zmocní Aneta a nechce vás pustit. Proč není možné mluvit s normálním živým operátorem a musí se dlouhé minuty trávit hovorem s automatem? Je to pohrdání zákazníkem? Nebo co je zde za problém? Umělá inteligence v podobě nějaké virtuální asistentky? Můžete si s ní také psát, objeví se ihned na stránkách příslušné banky. Můžete si s ní dopisovat do aleluja, a pokud máte trpělivost ,tak vám sdělí spoustu více či méně zajímavých informací. Jenže pokud chcete něco řešit rychle s normálním středně inteligentním člověkem, máte smůlu. Aneta je jako hlídací pes, který střeží zaměstnance příslušné banky, aby nebyli zbytečně obtěžováni a mohli v klidu pracovat. Aneta dobře hlídá a přitom nekouše, jen mele a mele a vám teče už pot po čele, protože vám jde o minuty nebo vteřiny a dostat se přes Anetu je nadlidský výkon. Proboha proč se tato banka musí mstít všem svým zákazníkům nebo potencionální zákazníky ihned odradit hlídacím buldokem v podobě virtuální asistentky? Jak si to tito lidé zaslouží, že bance svěří své peníze, aby s nimi hospodařila, nebo právě uvažují, že jí tyto úspory svěří a nedostane se jim nic jiného, než rad od nějaké virtuální šišaté a zelené asistentky? Navíc se jedná o banku, která nemá své pobočky nijak rozšířené, a není tudíž možné zaběhnout jen tak na přepážku a popovídat naživo. Proč máme Anetu za trest? Já jsem s jejími službami totálně nespokojena a žádám její propuštění. Virtuální asistentka, která odradí potencionální zákazníky, zprudí stávající, takže raději přejdou jinam.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz