Hlavní obsah
Názory a úvahy

Bára a Datel odjeli na dovolenou bez miminka. Styďte se, vzkazují unavené a frustrované matky

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: marvelmozhko / Pixabay.com

Miminko

Četli jste články o influencerech Datlovi a Báře? Ti dva si dovolili odjet na dovolenou bez miminka! Právem dostali od unavených matek pěknou spršku kritiky, vždyť jim život narozením dítěte přeci skončil. A když nemohou ony, tak nikdo!

Článek

Prvotně bych ráda uvedla, že své děti bezmezně miluji, obě stejně (jen každé jinak - ano, je to rozdíl) a nic mi nedělo větší radost než čas strávený s nimi. No dobře, večer už bych je ráda vystřelila na Měsíc. Ale po chvíli bych si tam pro ně došla.

Upozadila jsem kvůli nim svou kariéru, na skleničku s kamarádkami se dostanu tak jednou za rok a do kina chodím jen na dětské filmy, protože na to není čas. Občas nadávám, občas jsem vyhořelá a občas si říkám, zda jsem se rozhodla správně, že vše podřizuji jim, abych následně došla k závěru, že ano.

Mateřstvím končí vše?

Nebudu si ale nic nalhávat a zcela upřímně a bez pocitu studu se přiznám, že kdyby mi někdo řekl, abych si sbalila kufr, protože mi zaplatil wellness víkend, kde mě budou hýčkat, tak jedu a neváhám. Děti by mi chyběly, asi bych si prošla chvilkami plnými výčitek a domněnek, jak se asi moje děti doma mají, ale jela bych.

Právě ty výčitky jsou ale kámen úrazu, o kterém bych dnes ráda psala. Jsem matka. Ale jsem také žena, partnerka, kamarádka, dcera, sestra, teta… A všechny tyto role mi zůstaly i po narození dětí.

Čím dál tím více mám ale pocit, že narozením dětí ztrácí žena právo na všechny ty další role a musí být jen matkou.

Není to tak (doufám a věřím tomu) v každé domácnosti, ale co slýchávám v okolí, tak většinou ten model vypadá stejně. Muž vydělává větší peníze, žena si uzpůsobí práci dětem a převezme veškerou péči o ně a domácnost. Tím se nechtěně (nebo možná chtěně?) postaví do role té, která nemá nárok na vlastní život.

A společnost to přijímá jako fakt, který je prostě daný. Žena má být doma s dětmi a tečka. Říkáte, že píšu hlouposti?

Unavené mámy - do nich!

Angie Mangombe a Josef Kůrka by s vámi nesouhlasili. Když se totiž vydali na jednodenní wellness bez třítýdenního syna, bylo Angie doporučeno, aby syna dala do babyboxu, aby mohl dostat lepší rodiče.

Já to četla a jediné, co mi vrtalo hlavou, byla myšlenka na to, jak může být v šestinedělí omotaná jen ručníkem, když já byla obalená poporodními vložkami snad i na zádech!

Že si vyšla bez miminka a užila si volný den? To mi vůbec divné nepřišlo.

Jenže jí ten den zkazily komentáře uštvaných maminek, které takové štěstí nemají. Maminek, které také tajně touží po jednom dni volna bez dětí, kdy je někdo bude hýčkat.

Jenže jejich okolí žije ve stereotypu, že žena patří k dítěti a tečka. Takže manžel jim to wellness nekoupí a babička dítě nepohlídá. Takhle jednoduché to je. A takovým ženám v zoufalství nezbývá nic jiného, než napsat jiné ženě, že je hrozná máma.

Aktuálně si na dovolenou vyjeli i Marek Valášek a Barbora Stříteská. Dvouměsíční syn zůstal doma s milující babičkou a ejhle, kdo se neozval? Ano, milující matky, které by svá miminka nikdy neopustily, protože jsou správné matky.

Opravdu je frustrovaná matka lepší než influencerky?

Opravdu si tyto komentující myslí, že jejich přítomnost u dětí z nich dělá lepší matky? Ano, jste doma, ale ve chvíli, kdy jste psaly ty nenávistné komentáře, tak vaše miminko možná leželo samo na dece a vy jste ťukaly do telefonu vaší frustraci. Nebylo by mu v tu chvíli lépe u milující babičky?

Nebylo by vám v tu chvílí lépe na dovolené, kde byste načerpaly sílu na velmi náročnou roli maminky?

Ony možná paradoxně ty odpočaté maminky bývají lepšími matkami než frustrované unavené matky, které si prožívají své mateřské vyhoření. Ale od dětí se nehnou ani na krok, takže je dle nich vše v pořádku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz