Článek
Film má rozpačitý začátek, ve kterém se objevuje dynamika sesterského vztahu. Ta je ovlivněna tím, že starší ze sester je ta lepší a zodpovědnější.
Vše se změní během závodů, které považuji za velkou trhlinu ve filmu. Andrea Absolonová skočí do vody a probouzí se v nemocnici. Ve filmu není vůbec vysvětleno, co se skokance stalo.
Že si filmaři nedali práci s tím, aby obchod, do kterého Andrea nastoupila, trochu pozměnili, aby odpovídal 90. létům, to už je v podstatě detail.
Co ale detail není, je chybějící psychologický rozbor stavu Andrey. Scénář mohl lépe pracovat s jejími emocemi a rozpoložením poté, co se dozvěděla, že už nemůže dále závodit.
Ráno vstane a natočí film pro dospělé
Andrea tak potká starého známého, se kterým naváže vztah a jednoho dne ráno vstane a rozhodne se, že pro něj bude natáčet filmy pro dospělé.
Žádné vysvětlení, proč ji to napadlo, žádná sonda do zničené duše sportovkyně zvyklé na světla reflektorů a zájem o její osobu.
Prostě ráno vstala a během chvíle už natáčí scénu na kuchyňské lince. A právě tyto natáčecí scény jsou pak na úkor těch, které by blíže popsali její rozpoložení.
Takže sice vůbec nevíte, co se jí odehrává v hlavě, ale za to koukáte na jednu scénu z filmu pro dospělé za druhou. V jednu chvíli jsem se dokonce zarazila, zda takto detailní scéna opravdu musela být do filmu zařazena.
Tyto scény občas vystřídá naštvaná a rýpavá sestra, ze které se najednou stává ta zodpovědná a lepší. Táta raději mlčí a pošle své manželce rozvodové papíry. A maminka dělá, že se vlastně nic neděje a má radost z drahého kávovaru a nových šatů.
Konec kariéry se jim nehodil
Následně se mezi lechtivé scény začnou vkrádat náznaky, že něco není v pořádku. Kdo zná příběh Andrey Absolonové, tak ví, že v roce 2004 Lea da Mae s kariérou skončila, chtěla žít normální život a začala randit s hokejistou Martinem Maškarincem.
Čekala jsem tedy, že změna její postavy povede právě k tomuto momentu, kdy chtěla být šťastná po boku milované osoby.
Tento, za mě důležitý, okamžik jejího života ve filmu ale vůbec není. Z natáčení ji totiž rovnou odvezou do nemocnice, kde se znovu sejde její rozbitá rodina, která zůstává po jejím boku až do její smrti.
Film získal na ČSFD 57 % a já s tímto hodnocením více méně souhlasím. Za mě měl tento velmi silný příběh velký potenciál, který šel zbytečně stranou na úkor scén z filmu pro dospělé.
Já samozřejmě chápu, že je to nedílnou součástí jejího života, ale čeho je moc, toho je příliš.