Hlavní obsah
Umění a zábava

Film Její tělo vsadil na scény z filmu pro dospělé na úkor kvality postav

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Film Její tělo jsem si pouštěla s rozpaky, co mě vlastně čeká. A mohu říct, že jsem čekala mnohé, ale toto opravdu ne. Na úkor vysvětlení, co Andreu přivedlo k filmům pro dospělé, jsem měla pocit, že se na jeden takový dívám.

Článek

Film má rozpačitý začátek, ve kterém se objevuje dynamika sesterského vztahu. Ta je ovlivněna tím, že starší ze sester je ta lepší a zodpovědnější.

Vše se změní během závodů, které považuji za velkou trhlinu ve filmu. Andrea Absolonová skočí do vody a probouzí se v nemocnici. Ve filmu není vůbec vysvětleno, co se skokance stalo.

Že si filmaři nedali práci s tím, aby obchod, do kterého Andrea nastoupila, trochu pozměnili, aby odpovídal 90. létům, to už je v podstatě detail.

Co ale detail není, je chybějící psychologický rozbor stavu Andrey. Scénář mohl lépe pracovat s jejími emocemi a rozpoložením poté, co se dozvěděla, že už nemůže dále závodit.

Ráno vstane a natočí film pro dospělé

Andrea tak potká starého známého, se kterým naváže vztah a jednoho dne ráno vstane a rozhodne se, že pro něj bude natáčet filmy pro dospělé.

Žádné vysvětlení, proč ji to napadlo, žádná sonda do zničené duše sportovkyně zvyklé na světla reflektorů a zájem o její osobu.

Prostě ráno vstala a během chvíle už natáčí scénu na kuchyňské lince. A právě tyto natáčecí scény jsou pak na úkor těch, které by blíže popsali její rozpoložení.

Takže sice vůbec nevíte, co se jí odehrává v hlavě, ale za to koukáte na jednu scénu z filmu pro dospělé za druhou. V jednu chvíli jsem se dokonce zarazila, zda takto detailní scéna opravdu musela být do filmu zařazena.

Tyto scény občas vystřídá naštvaná a rýpavá sestra, ze které se najednou stává ta zodpovědná a lepší. Táta raději mlčí a pošle své manželce rozvodové papíry. A maminka dělá, že se vlastně nic neděje a má radost z drahého kávovaru a nových šatů.

Konec kariéry se jim nehodil

Následně se mezi lechtivé scény začnou vkrádat náznaky, že něco není v pořádku. Kdo zná příběh Andrey Absolonové, tak ví, že v roce 2004 Lea da Mae s kariérou skončila, chtěla žít normální život a začala randit s hokejistou Martinem Maškarincem.

Čekala jsem tedy, že změna její postavy povede právě k tomuto momentu, kdy chtěla být šťastná po boku milované osoby.

Tento, za mě důležitý, okamžik jejího života ve filmu ale vůbec není. Z natáčení ji totiž rovnou odvezou do nemocnice, kde se znovu sejde její rozbitá rodina, která zůstává po jejím boku až do její smrti.

Film získal na ČSFD 57 % a já s tímto hodnocením více méně souhlasím. Za mě měl tento velmi silný příběh velký potenciál, který šel zbytečně stranou na úkor scén z filmu pro dospělé.

Já samozřejmě chápu, že je to nedílnou součástí jejího života, ale čeho je moc, toho je příliš.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Andrea Absolonová

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz