Hlavní obsah
Rodina a děti

Rodiče plačte. Životy vašich dětí jsou v rukou Fiziho, Kuběnky a Shopaholicadel

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: geralt / Pixabay.com

Sociální sítě

Čím dál tím častěji si říkám, co vyroste z mých dětí, když jejich život rodič nemůže v dnešní době ovlivnit. Mohu se snažit sebevíc, ale sociální sítě a influenceři mají větší moc než mé rodičovské působení.

Článek

S narůstajícím věkem dcery došlo na neodvratitelné - objevila YouTube. Kamarádky ve třídě jí vyprávěly o youtuberech a ona chtěla také znát tento doposud utajený svět.

Fizi u nás vydržel den

A tak se naší domácností rozezněl hlas Fiziho a já myslela, že jen sním. Kluk, který neumí ani pořádně mluvit, v afektovaných a divných videích formuje mé dítě, které se směje a naprosto ho hltá!

Tenhle kluk navíc dle Frews vydělává 24 milionů ročně. Za co? Za ta videa, ve kterých ničí věci a učí moje dítě totálním nesmyslům?

Vydržela jsem to celý jeden den a hned večer jsem snížila PEGI (věkové omezení) z 12 na 7. Ano, dcera nadávala, ale nakonec přijala Lollipopz jako ucházející náhradu.

Upřímně už mi z těch malých slečen také občas hrabe, ale raději si budu celý den zpívat „jedním okem, koukám oknem, ufon mě volá“ než poslouchat Fiziho.

Život mých děti v rukou sociálních sítí

Tato jednodenní lekce mě ale vedla k velkému prozření. Samozřejmě jsem Fiziho znala již předtím, protože jsme se na jeho video doma koukali s partnerem a říkali jsme si, že ještě že tohle by naše děti nikdy nebavilo.

Byl to pro nás šok, když dcera prohlásila, že Fizi je boží a cool. Došlo nám, že její svět je někde na hony vzdálený tomu našemu.

Mně ale došla ještě další věc - tihle lidi budou formovat osobnost mých dětí a já to nemám šanci ovlivnit. Ano, doma jsme nastavili PEGI na 7, ale kamarádka PEGI vůbec nemá a navíc má účet na TikTok.

Dcera tehdy přiběhla domů a ptala se, proč také nemá TikTok, a dokonce projevila zájem o natáčení videí. Kamarádky totiž natáčí videa, dávají je na internet a mají za to lajky. Pustila jsem si jedno z videí - kamarádka v něm tančila ve spodním prádle na dětskou písničku. Ráj pro pedofily! Samozřejmě jsem video hned hlásila rodičům a to zmizelo, ale škody byly napáchány.

Idoly dnešní doby jsou divní influenceři

A tak jsem chtě nechtě otevřela sítě a koukám, co dnes mezi dětmi frčí. Chci s křikem utéct a už nikdy neotevřít internet. Nás formovali herci, zpěváci, sportovci a jiní. Co formuje naše děti? Kromě Fiziho například Tadeáš Kuběna nebo Shopaholicadel.

Já nechci být hnusná, opravdu ne, ale tito lidé mají velký problém sami se sebou a potřebovali by v mnoha případech pomoc. Namísto toho se internet baví jejich chováním. Já se ale nebavím. Kromě toho, že tihle lidé budou moje děti učit špatným návykům, tak navíc dává společnost mým dětem jasnou zprávu - nemocný člověk je k smíchu a můžeme se bavit nad jeho videy.

Samozřejmě, že s dětmi vedu a budu vést mnoho rozhovorů ohledně bezpečí na internetu a toho, co je a není správné. Ale někde hluboko uvnitř sebe je mi jasné, že to dopadne jako s nápojem Prime.

Samozřejmě, že ho maminko nebudu pít, když je tak nezdravý. O týden později ho přinesl spolužák do školy a slib padl.

Má v dnešní době rodič ještě vůbec možnost ovlivnit budoucí život dětí nebo o jejich osudu rozhodnou sociální sítě?

Zdroje: Frews

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Tadeáš Kuběnka

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz