Článek
Vždy platilo, že „náš zákazník, náš pán“. Vyzkoušela jsem si mnoho pozic, kde jsem pracovala se zákazníky a všude mi toto kladli na srdce.
Zákazník na úkor zaměstnanců
Jako studentka jsem si například přivydělávala za barem, kde byla zavírací doba ve 3 ráno. Když přišel zákazník za pět minut tři, musela jsem mu vyhovět a kávu mu udělat, ačkoliv jsem měla v té době již vše umyté a připravené k odchodu. Že mi tam ten zákazník pak o jedné kávě seděl do půl 4? To už byla věc druhá.
Stejně to bylo nastavené, když jsem pracovala na pokladně v supermarketech. Když byly fronty, tak vedoucí nezajímalo, že chceme na záchod. Prostě se sedělo a pípalo o sto šest. Co na tom, že to nebyla naše vina, že bylo málo personálu, zákazníci měli vždy přednost.
Jednou jsem byla svědkem toho, jak jedna z pokladních zkolabovala. Fronty ten den byly hrozné, nepřišlo několik brigádníků, a navíc se porouchala klimatizace. Naštvaní zákazníci chtěli co nejdříve ven, my jsme se chtěli jen osvěžit a dojít si na záchod. Po pěti hodinách proseb musela přijet záchranná služba, aby vedoucí pochopila, že jsme také jen lidé.
Není nic, co by podnik pro zákazníka neudělal, aby si ho udržel. Jenže postupem let se toto, dle mého názoru, tak trochu zvrhlo.
Věřte nám, že máme rádi jak děti, tak zvířata 🐕🐈🦒🦓🐅🦡🦩👨👩👧👦👨👩👦👦 ALE 👇👇👇 📍 Jsou místa, která jsou pro děti...
Posted by Marthy's Kitchen on Thursday, March 23, 2023
Děti v restauraci
To je téma, které vždy spolehlivě rozvíří slušnou debatu. Když v březnu roku 2023 jedno pražské bistro zveřejnilo pravidla, která musí být dodržována, pokud chtějí návštěvníci přijít s dětmi, rozzuřilo to i některé celebrity.
Redakci CNN Prima NEWS vysvětlil majitel a šéfkuchař podniku v jedné osobě Martin Petrák, že „příspěvek napsali spontánně a autenticky po dlouhodobých zkušenostech s některými hosty“.
Společnost se rozdělila (tradičně) na dva tábory. Jedni měli za to, že se jedná o diskriminaci matek, které také chtějí chodit do kaváren, a druzí by uvítali zákaz dětí v takových zařízeních.
Ukázalo se ale, že nejen děti mohou být kavárnách diskriminované. Takoví umělci to mají ještě horší!
Ateliér v restauraci
Na facebooku ve skupině Vinohradská parta jedna slečna aféru s dětmi a kavárnami zmínila ve svém postu, kdy si sama chtěla postěžovat, že byla vyhozena.
„Přátelé, pamatujete si, jak jsme tu před časem řešili, že do jisté vinohradské kavárny nesmějí děti? Tak teď nově do kaváren, a to konkrétně do našeho oblíbeného Plecnik, mají zákaz umělci. Byli jsme čtyři, rezervaci jsme si udělali dopředu, a věnovali jsme se každý jiné kreativní činnosti: jedna z nás vystřihovala obrázky, dvě malovaly vodovkami a jedna inkoustem. Pak se přidal ještě jeden člověk, který pracoval na počítači. Všichni jsme dospělí lidé, nikoli děti. Po hodině a 20 minutách za námi přišla číšnice, že prý malovat nadále v kavárně nesmíme. Majitel si to nepřeje, protože ohrožujeme jeho stoly, a bylo nám doporučeno abychom odešli, což jsme udělali,“ zněla část příspěvku, který je už ale nyní smazaný. Jeho celé znění však najdete například na serveru Top recepty.
Stejný server pak uvádí, že jen během odpoledne zareagovalo na tento příspěvek v uzavřené skupině 267 lidí. Asi se není čemu divit, že většina reakcí byla posměšných.
Autorka příspěvku chtěla udělat špatnou reklamu podniku, ale nakonec schytala ledovou sprchu. Je nejspíše jednou z těch, kdo má za to, že si v kavárnách můžeme dělat, co chceme.
Zdrcená slečna poté, co se jí dostalo výsměchu, příspěvek smazala, ale ten žije dále ve formě vtipů. Z jedné strany mi jí bylo líto, ale opravdu čekala, že se dočká pochopení? U jedné kávy seděla s kamarády hodinu a dvacet minut, aby si tím zajistila stůl na malování.
A tak se na seznam nežádoucích osob kromě kojících matek a ukřičených dětí zařadila ještě skupina umělců, kteří si kavárnu pletou s ateliérem.