Hlavní obsah

Když soustředění na práci nejde jednoduše aktivovat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jsou dny, kdy koukám do monitoru nebo spíš sleduji monitor a výsledek žádný.

Článek

Aby bylo jasno, tak se věnuji programování. To je moje hlavní náplň práce a bývá s ní někdy potíž.

Jsou dny, kdy se dívám do obrazovky a moje myšlenky plují okolo. Snažím se je jakkoliv zachytit. Vím, že je potřebuji, ale jakmile se pohnu, uskočí. Nejde to, soustředění není, nápady také nepřichází.

Tenhle stav mne občas zaskočí a netuším nikdy, jak z něj ven. Zavřu oči, zkusím chvíli dřímat - nic. Pustím si muziku a tam mne naladí na správnou vlnu. No, co myslíte. Dojdu si pro něco na zub a to mne určitě nahodí. Takhle bych asi mohl pokračovat, ale když není den, tak se prostě nedaří žádným z těchto jednoduchých pokusů docílit aktivace soustředění.

Občas se ale zadaří! Nejlepší ze všeho je, když chce náhle někdo vyřešit něco vcelku zábavného nebo naopak zapeklitého. Tím podnítí zvědavost a nebo pocit hrdosti po vyřešení případné záhady. Ta nahodí myšlení do veselého módu a už to jede. A když se to rozjede, tak někdy není k zastavení.

Co pomáhá v takových chvílích vám?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám