Článek
Podle propočtů Michaela Walthera ho čeká přibližně 4 000 000 záběrů, během kterých spálí 600 000 kilokalorií. To je pro tělo opravdová výzva. Ta nicméně čeká i sportovcovu hlavu – vypořádat se bude muset se zhruba 2500 hodinami samoty, protože ho nebude doprovázet a jistit žádné další plavidlo. S okolním světem bude spojen jen díky modernímu komunikačnímu vybavení.
Start z Portugalska
Během srpna se Michael a jeho tým věnují poslednímu dolaďování i těch nejmenších detailů, start plavby je pak plánován v půlce září. Walther vyrazí z portugalského Lagosu a jeho plavba povede kolem Kanárských ostrovů a Kapverd až do Francouzské Guyany.
Domov na prkně
Na čem to vlastně Michael popluje? Jeho prkno je speciálně vyvinutý paddleboard pro offshore rybolov (rybolov na otevřeném moři), který nabízí úložný prostor pro 90denní zásobu jídla, ale také místo na spaní a prostory pro nejrůznější technologie, které s sebou dobrodruh poveze. Podle všeho by mělo prkno vážit kolem 200 kg, plně naložené vybavením a jídlem pak kolem půl tuny. Mimochodem, spaní je v přední části, a pokud se plavidlo převrátí, automaticky se prý znovu narovná.

Michaelovo prkno je speciálně upraveno. Měří zhruba 6 metrů a plně naložené má vážit půl tuny.
Past může být v duševní síle
Zkušený sportovec si uvědomuje, že tříměsíční cesta bude extrémní zátěží nejen pro svaly, ale zejména pro hlavu. „Mentální výzva je na této cestě obzvláště velká. Během plavby téměř neuvidím žádný pokrok. Kvůli větru a proudům je také docela možné, že se i přes těžkou fyzickou námahu vzdálím od cíle. To budou jistě chvíle, kdy se s touto výzvou budu opravdu potýkat,“ říká Walther.
Proč to podstupuje?
Kromě nesporně obří sportovní výzvy jde v případě téhle plavby také o vědecký přínos. Walther se dlouhodobě věnuje problematice životního prostředí a ochraně oceánů. Během přestávek bude proto Michael používat hydrofon ke sběru podvodních zvukových dat. Ta budou následně pomocí satelitního spojení přenášena přímo do Institutu Alfreda Wegenera v Bremerhavenu. „Cesta přes Atlantik je dlouhá, stejně jako cesta ke skutečně udržitelné budoucnosti,“ říká Walther. „Zásadní ale je, že musíme začít hned teď, důsledně a vytrvale. Jakékoli váhání stojí čas – a my už žádný nemáme,“ dodává.

Michaelovy dřívější výzvy se týkaly řek nebo Baltského moře. Nyní ho čeká řádově náročnější dobrodružství.
Předchozí výzvy
V roce 2015 Michael pádloval přes otevřené Baltské moře, bez přerušení urazil v noci 50 kilometrů. Trvalo mu to 9 hodin. O rok později si střihnul rovnou 120 km, které zvládl během 24 hodin. A opět bez přestávky. V roce 2017 pak pádloval 98 kilometrů přes Kielský kanál. Nyní ho nicméně čeká výzva docela jiného kalibru.
Zdroj: surf-magazin.de, standupmagazin.com