Článek
Belgický seriál na první pohled slibuje napětí, dramatické zvraty a společenská témata. Příběh Chrise, který se díky schopnosti měnit identitu pohybuje mezi různými sociálními světy, nabízí otázky vlastní identity a přežití ve světě plném ekonomických i sociálních překážek.
Děj se zaměřuje na skupinu čtyř přátel z Antverp, kteří se snaží uniknout z chudé čtvrti, kde vyrostli, a hledají lepší život. Chris (Noa Tambwe Kabati) prožívá komplikovaný vztah se svou přítelkyní (Veerle Dejaeger), zatímco se skupina potýká s lákadlem a hrozbami místního kriminálního podsvětí. Série míchá prvky dramatu a napětí, přičemž zobrazuje dilemata mladých lidí mezi tlakem uniknout těžkým podmínkám a prostředí, které je svádí na scestí.
Jedním z klíčových problémů seriálu je samotný scénář. Zatímco úvodní epizody nastavují příběh dobře, a dokonce i vytváří atmosféru, další vývoj se zdá být povrchní a opakující. Místo skutečné charakterové hloubky a důrazu na motivaci postav tvůrci často sklouzávají k přehnanému dramatu, které působí neautenticky a unaveně. Diváci jsou tak svědky toho, jak se postavy dostávají do neustálého kolotoče násilí a kriminálních konfliktů, které spíše než šokující začínají být předvídatelné a repetitivní.
Kromě dramatu uvádí seriál, že obsahuje i komediální prvky. Ty však zcela zanikly a humorné scény by divák jen stěží pohledal.
Postava Chrise, ztvárněná talentovaným Kabatim, má obrovský potenciál. Jeho výkon je sice kvalitní a v některých scénách působí přesvědčivě, avšak nedostatečně prokreslený scénář mu škodí. Chrisův vnitřní boj není dostatečně prozkoumán, což vede k tomu, že diváci s ním těžko navazují emocionální spojení.
Dalším aspektem, který stojí za zmínku, je vizuální zpracování. Ačkoli práce s kamerou dokáže vykreslit atmosféru, tu často potlačí nadměrné využívání všelijaké grafiky bořící čtvrtou stěnu. Tvůrci jako by se snažili vytvořit co nejvíce metaseriál na úkor samotného příběhu. Jednotvárná estetika může působit působivě, ale časem začíná diváky spíše unavovat než vtahovat do děje.
Celkově Chameleon zůstává příkladem seriálu, který přichází se slibným námětem, ale není schopen svůj potenciál naplno využít. I přes zajímavou premisu ale Chameleon bojuje s problémy, které narušují jeho autenticitu a emocionální hloubku. Výsledný dojem zůstává neuspokojivý.
CELKOVÉ HODNOCENÍ: 3/10
Autorem recenze je filmový kritik Lukáš Vaněček