Článek
Rozchod, odmítnutí nebo naopak milostné návrhy přes zprávu zažívá denně řada lidí. Na internetu takových konverzací koluje nespočet. Jaký příběh se ukrývá za písmenky na displeji? Instagramový a později i knižní projekt Terapie sdílením inspiroval spoluautorku Ester Geislerovou k novému formátu: hranému seriálu. V něm chce ukázat současné problémy v komunikaci skryté za jedničkami a nulami.
Fiktivní děj vystavěný na základě útržku z konverzace pro každou z epizod vymyslel tým tvůrců. Ti se prostřídali i na zfilmování. K natočení si přizvali tuzemské herce a herečky jako Evu Podzimkovou, Jenovéfu Bokovou, Tomáše Jeřábka, Simonu Babčákovou, Zdeňka Godlu a další.
Konkrétně z osmi krátkých (někdy i intimních) konverzací vzniklo osm několikaminutových epizod. Ačkoliv sdílení rozchodových a často i bizarních esemesek na sítích funguje jako terapie a pobaví, seriál ne.
Námět na příběh na základě reálných konverzací zní zajímavě, jeho provedení však výrazně zaostává. Děj, tedy spíše jakýsi jeho nástřel, kolikrát nedává ve spojení s vybranou zprávou smysl. Respektive forma a fabulované situace na pozadí zvolených (ne)dějotvorných textů působí jako cokoliv jiného, jen ne autenticky.
I minutová videa, v nichž vybraní herci hádají reakce na různé zprávy, prokázala větší službu. Například skeč z autoškoly vytržená z kontextu, jejíž hlavním vyústěním má být zpráva o rozchodu kvůli zadku, opravdu vtipná není.
Na hodnověrnosti ubírá i úporná snaha o humorné pojetí. Primitivní hlášky nefungují. Herci, kteří v jiných projektech předvádí svůj komediální talent, prkenně dolují špetku vtipu. Ale to nestačí.
Na obranu seriálu ne všechny epizody jsou naprostým brakem, najdou se i výjimky. Ani ty však díru do světa neudělají.
Pokus o výstavbu děje kolem esemesky roztáhli autoři do několika minut, což je samo o sobě zázrak. Chybějící pointa a zábavnost ze seriálu nakonec udělaly nezajímavý a nezáživný projekt. Osvěta ohledně toxické komunikace a problémech online seznamování se nekoná.
CELKOVÉ HODNOCENÍ: 3/10
Autorem recenze je filmový kritik Lukáš Vaněček