Článek
Suchej únor, jak už název napovídá, vybízí k tomu, aby lidé v tomto měsíci nepili alkohol. Loni se kampaně zúčastnilo na 900 tisíc lidí, což je asi 13,5 procenta dospělých Čechů. Polovina z nich navíc omezila pití i po skončení února.
Zkusit měsíc bez alkoholu vypadá na první dobrou jednoduše. Jenže ve skutečnosti je za tím odvaha zkusit něco nového, schopnost podívat se upřímně sám na sebe, síla vykročit ze zajetých kolejí a jít svou vlastní cestou.
Letos je tématem umění a posouvání hranic prostřednictvím tvorby a kreativity a celý ročník doprovází hashtag #nepitjeumeni. Kampaň v tomto roce hovoří o tom, jak alkohol může ničit kreativní myšlení a že umělci, kteří pijí alkohol, jej používají především jako prostředek k relaxaci – aby mohli takzvaně „vypnout“. Suchej únor se ale letos zaměřuje také na to, jak může umění pomáhat v léčebném procesu závislostí, například skrze arteterapii.
Přes milion lidí v Česku pije alkohol rizikově. Účast v akci Suchej únor jim umožňuje díky abstinenci poznat, jestli mají pití alkoholu pod kontrolou. Povědomí o kampani má v Česku 84 procent dospělých a 78 procent s ní sympatizuje.
Suchej únor podporuje například Klinika adiktologie 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy, Všeobecná fakultní nemocnice nebo Národní ústav duševního zdraví, ale také několik krajů, krajských měst nebo městských částí Prahy.
Autorka: Barbora Báštěcká
Zajímají vás další články o nezisku a občanské společnosti? Působíte v neziskovém sektoru a hodily by se vám užitečné informace, jak zlepšit vaši práci? Navštivte náš web Svetneziskovek.cz!