Hlavní obsah
Lidé a společnost

Kolik dostal Forejt za kontroverzní reklamu na McDonald’s? Pověst mu to nezkazilo a inkasoval balík

Foto: Nextfoto / placená licence

Přemek Forejt patří k nejznámějším kuchařům u nás

Aby světoznámý kuchař Přemek Forejt spojil své jméno s fastfoodovým řetězcem, to se zdálo až příliš kontroverzní. Lidé v diskuzích mu prorokovali, že přijde o svůj byznys i pověst. Nestalo se. A vydělal si podle neoficiálních zdrojů prý 18 milionů.

Článek

Kontrolor kvality Přemek Forejt, tak před pár lety prezentoval fastfood McDonald’s svou spolupráci s populárním kuchařem. Ta měla trvat dva roky a byla zveřejněna v roce 2022. „Celá spolupráce je postavená na tom, že budu jezdit po jejich farmách a kontrolovat, že výrobky jsou opravdu z těch surovin, ze kterých mají být,“ řekl tehdy kuchař, který je šéfem olomoucké restaurace Entrée.

Dělat reklamu „mekáči“ vnímal jako výzvu. „Šel jsem do toho v první řadě hlavně ze zvědavosti. Otazníků kolem jejich surovin je strašně moc a moje úloha je být prostředníkem mezi Mekáčem a hosty,“ dodal.

Kolik za to dostal?

Před dvěma lety pak spatřila světlo světa píseň „Mc'n'Roll - Přemek Forejt feat. McSuroviny“, ve které Forejt mimo jiné zpívá: Je to fresh, mám to rád, dá se na to dobře hrát. Žádný grill, žádnej feed, jenom funky bacon beat.
Prostě Mc'n'Roll. Mc'n'Roll! Cucumber, soul. Je to cheesy jako sýr, je to sexy jako knír. Je to fire, je to cool, sypu zvuky jako sůl…"

Za což si vysloužil další vlnu posměchu.

Nutno však říct, že tuhle mírně šílenou píseň zná dnes skoro každý a stala se virální. Na spolupráci Forejta s fastfoodem si všichni zvykli, o své postavení v gastronomii nepřišel a vydělal si pár milionů. Na internetu se objevilo, že měl dostat 18 milionů za tři roky.

Není pochyb, že taková reklama, ve které Forejt přímo spojuje své jméno s fastfoodovým řetězcem, má svou cenu. Překvapivé však je, jak to veřejnost nakonec přijala. Dnes už se nikdo nepodivuje nad tím, že do toho šel. Ačkoliv ze začátku dostal takovou vlnu kritiky, která by byla těžká pro každého. On sám se ale nikdy netajil tím, že má rád fastfood. Doma si klidně udělá langoše s kečupem, ačkoliv jeho povolání je trochu jiná gastronomie. Už v pořadech Souboj na talíři nebo Ledničko, vyprávěj! ukázal, že umí uvařit ze všeho. A nebojí se i klasických receptů.

Tehdy byl však pod drobnohledem také zmíněný videoklip, který se podle webu Headliner.cz až nápadně podobal reklamě na obchod Edeka.

Foto: Nextfoto / placená licence

Přemek Forejt s partnerkou Evou Burešovou

Další vlna kritiky na sebe nenechala čekat

Jen „Mekáčem“ ale kritika Forejta neskončila. Naposledy se dočkal ostrých komentářů, když vydal své online kurzy vaření. V těch byli podle prvních zákazníků chyby, které pomáhali lidé sami opravovat.

Později přidal další dva kurzy, které Forejt nabídnul v rámci vánoční akce za zvýhodněnou cenu. Kuchař to pak obhajoval tím, že první kurz byl na trhu už déle, tak jeho cena logicky klesla. Jeho omluva sice zákazníky moc neuspokojila, ale úspěšný byznys jede dál. Nedávno se například Forejt v kurzech zaměřil na asijskou kuchyni.

Zdroj: Forbes, Reddit.com, zena.cz, Instagram

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz