Článek
Jinak řečeno, osoba s velkým vlivem, který v sobě pro firmy všeho druhu skrývá možnost zajímavé propagace svých výrobků nebo služeb. A pro samotné influencery tyto marketingové spolupráce se značkami představují zlatý důl. Kolik tedy taková spolupráce s influencerem stojí?
Sto tisíc za jeden post na sociálních sítích
„Ti nejdražší influenceři si účtují za jeden instagramový post až kolem 100 tisíc Kč. Co se týče storieček, tak cena bývá ve srovnání s cenou za post zhruba poloviční,“ řekl na toto téma Jakub Speaker Jíra, který se ve světe influencerů pohybuje už řadu let a sám má na svém instagramovém profilu téměř 100 tisíc followerů. „Cenu každý influencer určuje sám. Nicméně já a můj tým vyhodnotíme jeho dosahy a engagement a na základě těchto dat mu dáme odbornou radu, jakou cenu by si měl stanovit. Cenu tedy určují právě dosahy, engagement a celková aktivita na sítích,“ vysvětluje známý moderátor.
Škála služeb influencerů, které lze poptat prostřednictvím Jíra Industries, však nekončí jen postnutou fotkou na Instagramu. Firmy si influencery často objednávají k příležitosti otevírání podniků a návštěv různých propagačních akcí. Někteří z nich pak akce také rovnou moderují. V takových případech se podle Jíry se u známějších jmen účtují klidně nižší stovky tisíc za jednu akci.
Skoro 20 milionů za spolupráci
Adam Jíra se však už minulý rok vyjádřil, kteří influenceři nejvíce táhnou. Podle jeho slov to v roce 2023 byla již zmíněná svatá trojice Anna Šulcová, Domi Alagia a Tary. I když konkrétní částky prozradit nechtěl, podle informací webu Expres si tito influenceři účtují 50 až 60 tisíc korun za jeden jediný příspěvek ve feedu. Pravděpodobně nejdražším influencerem ovšem zůstává král českého šoubyznysu, moderátor a v poslední době především producent Leoš Mareš, který má na svém instagramovém profilu už 1,2 milionu sledujících.
V ČR jde tak o třetí nejsledovanější osobnost, hned za zápasníkem Makhmudem Muradovem a Petrem Čechem. V nedávném rozhovoru pro ÓČKO TV se nechal slyšet, že zdražil ze svých původních 400 tisíc Kč za sadu stories, a to na rovných půl milionu. Jak sám uvedl, tato cena je stanovena tak, aby filtrovala nabídky, kterých dostává až příliš. Jeden uživatel zmínil, kolik měl dostat Přemek Forejt za kontroverzní spolupráci s fast foodovým řetezcem McDonald. Jejich reklamní hudební videoklip krátce po vydání schytal nekompromisní vlnu kritiky. Forejt podle jeho vlastních slov s Mekáčem podepsal smlouvu o spolupráci na tři roky. A inkasovat měl astronomických 18 milionů korun, tedy 6 milionů ročně.
Oproti globálním hvězdám to je almužna
A co zahraniční hvězdy? Jestli se vám honoráře Mareše nebo Forejta zdály přehnané, tak si podržte klobouky. Protože třeba takový fotbalista Cristiano Ronaldo, který má v současné době na svém instagramu 632 milionů followerů, si za jeden příspěvek účtuje víc jak neuvěřitelných 3 miliony dolarů, takže v přepočtu na aktuální kurz přibližně 70 milionů korun. Z jednoho takového honoráře by průměrná česká rodina vystačila na celý život, a ještě by zbylo i pro děti a vnoučata.
Bývalý wrestler a hollywoodský herec je o něco levnější. Ale ne o moc. Pokud máte zájem s ním spolupracovat v rámci sociálních sítí, přijde vám faktura na víc jak 2 miliony dolarů, tedy necelých 50 milionů korun. Právě Dwayne Johnson je známý tím, že filmy, ve kterých hraje, na svých sítích aktivně propaguje. I z toho důvodu patří k nejvýdělečnějším hercům současnosti.
Zdroje: Expres.cz, ÓČKOTV, Reddit, Forbes, Refresher