Hlavní obsah

Hanzlík nás dusil, řekla Brodská. K její převýchově používal drsné metody, odnesla to zdravotně

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Profimedia (koupená licence)

Hanzlík si ve výchově počínal nekompromisně

Nikdy se sice nesnažil být pro Terezu Brodskou jako pravý otec, toho měla ve Vlastimilu Brodském. Ovšem Jaromír Hanzlík se chtěl podílet na její výchově. A zdaleka ne vždycky na to šel dobře.

Článek

Jaromír Hanzlík se do maminky Terezy Brodské zamiloval během natáčení Noci na Karlštejně. Vůbec mu tenkrát nevadilo, že se kamarádí s manželem Jany Brejchové, také skvělým hercem Vlastimilem Brodským. Všechno dokonce došlo tak daleko, že jeden čas žili Hanzlík, Brejchová a Brodský v jednom bytě. Paradoxní a hlavně dost nepříjemná situace pro všechny skončila až ve chvíli, kdy Brodskému došla trpělivost a milostný trojúhelník svým odchodem rozpustil.

Podle něj jsme byli rozmazlení frackové

Na soužití maminky a Hanzlíka ale ne příliš ráda vzpomíná dcera Brejchové a Brodského. Herec totiž doma vládl poměrně tvrdou rukou. Terezu Brodskou psychicky ničil, měla kvůli němu i zdravotní problémy. „Od první chvíle jsem cítila, že jsem v jeho domě na Malá Straně prvek, který ho irituje a štve. A tak se mě i svého syna Davida snažil za každou cenu převychovat. Protože podle něj jsme byli rozmazlení frackové,“ prozradila herečka v knize Moje máma Jana Brejchová.

Byl schopný s ní celé dny nepromluvit, aniž by dal někomu vědět důvody. „Až pak nám řekl, že to bylo kvůli nějakému přestupku, špatně uklizené věci nebo tak něco. A já jsem nechápala, proč kvůli tomu muselo být dusno tři dny,“ uvedla Brodská.

Hned ráno jí zkazil celý den

Jeho metody byly vůbec podivné a rozum nad nimi zůstává stát. „Třeba mi ráno před odchodem do školy oznámil: ‚Jo, večer si musíme promluvit.‘ V tu chvíli jsem měla celý den zkažený,“ vzpomínala Brodská. Večer ji pak čekal papírek s vyznačenými tečkami, kam musela doplnit, že slibuje, že bude zhasínat na záchodě, i když odejde jen na dvě minuty. Nebo že nebude sešlapovat domácí obuv, nebude jezdit metrem, ale tramvají apod. „Pořád nějaké příkazy. Solidně nás dusil. Měla jsem pak žaludeční vředy a k tomu zánět slinivky.“

Pět let to Brodská vydržela, než se odstěhovala. „Do té doby jejich partnerské neshody na mě. Proto se mě máma snažila občas někam uklidit, třeba k dědovi Brejchovi,“ vysvětlovala herečka. Jenže když tedy „zmizela“, Brejchové došlo, že je chyba zřejmě někde jinde, její neshody s Hanzlíkem totiž pokračovaly.

Z velké lásky se tak pomalu stávalo spíš prokletí, protože jak Hanzlík, tak Brejchová byli velcí puntičkáři a nekompromisní povahy. Dohoda mezi nimi prakticky nebyla možné, všechno řešili „na sílu“. Proto bylo čím dál tím jasnější, že půjdou od sebe. Což se také nakonec stalo.

Došla až k usmíření duše

Tereza Brodská na teror od Jaromíra Hanzlíka nakonec zapomněla. Lépe řečeno dokázala se na minulost povznést a odpustit mu. Před pár lety si na Instagramu zveřejnila dlouhý vzkaz, kde mimo jiné napsala: Takže teror neteror. Byl jsi moje dobrá škola a za to ti Jaromíre děkuji. Pusu Terka! Ráda tě mám… abys věděl, ty jeden!“

Ostatně už ve zmíněné knize došla ke smíření. „Kdykoli jsem Jaromíra viděla v divadle, všechno jsem mu odpustila. Byl fantastický! Divadlu rozuměl a hrál jako pánbůh. Škoda že stejné pocity nedokázal v lidech vzbudit i v soukromí.“ Pro Brodskou je tato kapitola uzavřenou záležitostí. Byť je možné, že je Hanzlíkem ovlivněna dodnes.

Zdroje: zeny.iprima.cz, blesk.cz, sedmicka.tyden.cz, kniha Moje máma Jana Brejchová

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz