Hlavní obsah
Zdraví

Aplikace Tečka končí. Začíná nová EZKarta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Jeden ze symbolů doby covidové končí, ale v podstatě jen svým názvem. Tečku nahrazuje EZKarta, která se již nespecializuje na očkování ohledně Covid-19, ale zabývá se všemi očkováními. Měla by v podstatě digitalizovat očkovací průkaz.

Článek

Nebudu se dnes zabývat tím, čím vším by měla do budoucnosti být, ale podívám se na to, co jsem si dnes s instalací mohl prakticky vyzkoušet, a co by za mě mohlo být zajímavé.

Jednou z prvních věcí, kterou jsem si potřeboval vyzkoušet, je její bezpečnost ohledně přihlášení do aplikace. Nedávno tu totiž byla aplikace eDoklady, která má za mě velmi zvláštní zabezpečení. Ačkoliv jsem o něm informoval odpovědné orgány, tak ty se k tomu staví celkem vlažně s tím, že takto to má být a je to vlastně vlastnost, kterou nelze změnit.

Tímto mohu říci, že nemají pravdu, protože právě aplikace EZKarta a vlastně i dřívější Tečka touto chybou netrpí. EZKarta tedy u mě v tomto uspěla.

Trochu jsem však egoisticky předběhl, takže od začátku. Po aktualizaci Tečky se z aplikace stala EZKarta a já se musel do aplikace opět přihlásit. Zvolil jsem standardně Bank ID a vše proběhlo naprosto v pořádku. PIN aplikace nebylo nutné nastavovat, protože ten zůstal již z té předchozí.

Po přihlášení zde mám dvě nabídky. Jedna z nich je převzatá, a to COVID-19, kde jsou informace o testech a očkováních na Covid-19. Čili vlastně to, co bylo v aplikaci Tečka.

Druhá nabídka je Očkovací průkazka a ta nabízí informace o prodělaných očkováních. Dle oficiálních informací by se měla zobrazovat jen očkování aplikovaná po datu 01.01.2023. Zde mohu říci, že se mi zobrazila očkování jak proti Covid-19, tak proti klíšťové encefalitidě, která byla však aplikována ještě před tímto datem, takže rozhodně palec nahoru. Nechápu však, proč se tedy mluví o začátku roku 2023, když jsou tam i dřívější, a to i ta necovidová.

Očkování proti tetanu, na které jsem zrovna nedávno myslel, tam bohužel není. Ale jelikož si pamatuji situaci, kdy jsem byl naposledy očkován, tak jsem si uvědomil, že tento rok to bude potřebných 15 let, po kterých bych se měl nechat přeočkovat. Tak snad je to poslední datum, které jsem si musel pamatovat a všechny další se již dozvím automaticky.

Asi spoustu lidí zklamu, ale EZKarta vypadá na první pohled zatím celkem fajn.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz