Hlavní obsah
Umění a zábava

Cashless festivaly. Výhoda nebo nevýhoda?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Ilustrační obrázek

V posledních několika letech se u některých letních festivalů a samostatných koncertů objevil systém placení v areálu prostřednictvím čipu, který je připevněný na pásce, která opravňuje ke vstupu do festivalového areálu.

Článek

Jak to tak bývá, každá taková novinka není zpočátku vnímána moc pozitivně a je nutná její stoprocentní funkčnost, protože jinak se může stát, že návštěvníci tuto novinku budou brát spíše jako další nepohodlnou a nespolehlivou nutnost.

Zde bych rád popsal dvě návštěvy festivalů, kde jsem si tento systém vyzkoušel a zkušenosti jsou velmi rozdílné.

Aerodrom 2018, Panenský Týnec: Již je to tedy pět let stará zkušenost, ale byla to ta úplně první a bohužel ve výsledku negativní. Festival lákal na nabití hotovosti dopředu, což mi přišlo skvělé, protože jsem nechtěl stát v nekonečných frontách proto, abych si mohl vůbec něco koupit.

Bohužel realita byla trochu jiná. Nepřišlo tolik lidí, a proto se žádné fronty netvořily, a tak moje obavy byly zbytečné. Bohužel, já měl již nabito a tak jsem čekal, že budu moci hned po spárování vstupenky a náramku moci nakupovat. Nebylo tomu tak a já musel jít k nějakému sloupu, který mi danou částku potvrdil a aktivoval. Zde nastal problém, protože v místě nešel internet, a proto jsem se svých peněz dočkal asi až po dvou hodinách. Mezitím jsem si nějakou menší částku dobil na pokladnách, kterým jsem se chtěl původně vyhnout.

Rock for People 2023, Hradec Králové: Čerstvá zkušenost z letošního roku. Peníze opět poslány dopředu a při výměně vstupenky za festivalovou pásku s chipem se hned dovídám částku, kterou jsem si dobil. Nemusím chodit již na žádnou jinou aktivaci a hned u prvního stánku si mohu zakoupit to, co chci.

Co se týká samotného placení, tak v obou případech probíhalo vše naprosto v pořádku a jelikož nikdo nemusel řešit vracení peněz na velké bankovky, tak se nikde netvořili nikterak velké fronty.

Poslední věc, která mě zajímala, bylo vrácení nevyužitých peněz. Oba festivaly slibovaly bezproblémovost a oba musím pochválit, protože oba dostály svému slibu a peníze do několika dní vrátily na bankovní účet. Zde bych však očekával automatické vrácení a nikoliv žádost.

Za těch několik let je vidět celkem pokrok, který mě přesvědčil, že právě v tomto je budoucnost festivalového placení. Už žádná hotovost, která se ve festivalovém městečku v noci ve stanech celkem pravidelně kradla a ne zrovna v malém množství.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Aerodrome Festival

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz