Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Dokončil jsem kurz, který mi zaplatila EU a můj zaměstnavatel

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay.com

Koncem minulého roku jsem se dozvěděl o možnosti proplacení větší části povětšinou IT kurzů z programu Národního plánu obnovy, který vznikl po pandemii covidu-19. Teď jsem dokončil svůj první, ale určitě ne poslední.

Článek

Tento program není nijak extra medializován a propagován, přesto jsem v posledních měsících četl několik článků, které se o něm zmiňovaly, a dokonce i popisovaly zkušenosti některých lidí, kteří se nějakého toho kurzu účastnili. Zkušenosti absolventů byly povětšinou kladné a většina si tento program pochvalovala. Samozřejmě po zobrazení diskuse u článků jsem se standardně dozvěděl, že to nemůže být pravda a vše je to vlastně k ničemu. Taková ta klasika.

Před několika měsíci jsem dostal nabídku právě přes tento program absolvovat kurz AI (umělé inteligence). Tato věc mě celkem zajímala, a proto jsem byl připraven zaplatit si oněch povinných 18 % spoluúčasti, což bylo něco kolem dvou tisíc. Naštěstí jsem nemusel platit ani to, protože zaměstnavatel se k tomu postavil tak, že mi uhradil i tuto částku.

Třítýdenní on-line kurz jsem absolvoval ve večerních hodinách a dohromady kurz trval 24 hodin. Probírala se historie, teorie, praxe i výhled do blízké budoucnosti. Celé ty tři týdny celkem rychle utekly a já načerpal znalosti a zkušenosti, které mi v další práci s AI rozhodně pomohou v budoucnu.

Již je to pár týdnů od dokončení, a jelikož mě školící firma ani úřad práce již nijak nekontaktovali, takže vše proběhlo tak, jak mělo. Mohu tedy potvrdit, že program funguje bez jakýchkoliv imaginárních problémů, které byly zvěstovány lidmi v různých diskusích pod články o tomto programu.

Pokud můžete, tak určitě využijte další možnosti se vzdělávat. Bez toho se nikam dále neposunete.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz