Hlavní obsah
Automobily a vozidla

ECDL: Řidičák na počítač. Vlastníte ho?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Nebo snad ani nevíte, co to je? Nedivím se. Vlastně snad kromě mě samotného jsem v posledních letech neslyšel o nikom, kdo by o tomto projektu slyšel. A přitom to znělo tak nádherně.

Článek

ECDL, neboli European Computer Driving Licence, je vzdělávací program, který má pomocí jednotných mezinárodních sylabů definovat vzdělávací obsah, který má zároveň odrážet aktuální potřeby trhu práce a běžného života. Toť jednoduchá definice.

Kolem roku 2000 se o tom celkem dost mluvilo, a to dokonce i u nás na základní škole. Po pár letech na střední škole nám bylo nabídnuto si tento „řidičák na počítač“ udělat. Samozřejmě jsem neváhal a do programu se přihlásil. Cena nebyla nikterak velká a pohybovala se lehce pod dvěma tisíci korunami, což ani na tu dobu nebylo nikterak hodně, takže vlastně ideální investice do vzdělání.

V tu dobu se jednalo o absolvování tuším sedmi modulů, které byly tematicky rozdělené. Jednalo se například o práci v textovém editoru, v tabulkovém procesoru, ve správci souborů, hledání na internetu a dalších. Nejednalo se v podstatě o nic složitého. Taková maturita z informačních technologií byla těžší než tento „řidičák“ a to už je co říci.

No v tu chvílí mi jaksi začalo docházet, že to zas taková investice do vzdělání asi nebyla a teď po dvaceti letech musím říci, že skutečně nebyla.

Hlavní problémy vidím dva:

1.) „Řidičák“ na dobu neurčitou: Stejně jako standardní řidičák na auto, tak i tento je na dobu neurčitou. Čili mám certifikát, ale nijak to nereflektuje dnešní stav, kdy třeba takový Excel umí daleko více než před dvaceti lety. Zaměstnavatele asi moc nezajímá, co jsem zvládl před několika lety, ale to co zvládám dnes a k tomu mi dvacet let starý certifikát nepomůže.

2.) Nikdo tento certifikát nezná: Byl jsem na několika pohovorech a mluvil o něm nejen s potencionálními zaměstnavateli, ale i kolegy a schválně i s lidmi, kteří se hlásili do mého týmu. Víte kolik lidí napříč snad celým věkovým spektrem o něm slyšelo? Ani jeden!

Nedávno jsem zjistil, že ECDL stále existuje. Jmenuje se však již ICDL a reflektoval dobu a přidal spoustu nových modulů, které celkem dobře reagují na dnešní potřeby. K čemu to však je, když to stále nikdo nezná? Nebo vy snad ano?

Anketa

Máte certifikát ECDL?
Ano a pomohl mi
12,5 %
Ano, ale nikdy mi v ničem nepomohl
12,5 %
Ne, ale slyšel/a jsem o něm
37,5 %
Ne, slyším o něm poprvé
37,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 8 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz