Hlavní obsah
Počítače a elektronika

iWork nemusí jít novému uživateli starého Macbooku nainstalovat, i když jsou zdarma

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay.com

Pokud si koupíte nový MacBook, máte v něm předinstalovanou sadu iWork, která obsahuje textový editor(Pages), tabulkový procesor(Numbers) a software pro tvorbu prezentací(Keynote).

Článek

Těmto třem aplikacím se říká souhrnně iWork a je to alternativa za zpoplatněný Microsoft Office, který obsahuje podobné tři nástroje jako sada iWork.

Pro domácí práci, kdy bývá nejvíce využívaný textový editor, bych si dovolil tvrdit, že je iWork plně dostačující. Pokud však někdo potřebuje dělat nějakou práci s daty, tak bych doporučil raději již zmiňovaný Microsoft Office, protože právě v tabulkovém procesoru celkem jednoznačně vede Microsoft Excel.

Nedávno jsem zakoupil nový MacBook a jelikož ten starý byl ještě ve velmi slušném stavu, tak jsem se rozhodl ho věnovat mámě. Odhlásil jsem se z iCloudu, vymazal data a nainstaloval ten nejnovější možný operační systém a to Monterey.

Přihlásil jsem nového uživatele pomocí matčina Apple ID a vše vypadalo na první pohled v pořádku. Za pár minut jsem si však v Launchpadu(seznamu aplikací) všiml toho, že je tam méně aplikací, než jsem měl já. Za chvíli jsem přišel na to, že chybí právě aplikace sady iWork.

Přihlásil jsem se tedy do Apple Store a chtěl je stáhnout. Bohužel, aplikace nejde stáhnout, protože vyžaduje novější operační systém, a to minimálně operační systém Ventura.

Po několika desítkách minut hledání informací jsem zjistil, že nový uživatel, který si předtím nestáhl starší verzi sady iWork, si již verzi kompatibilní se starším macOS nestáhne a musí řešit tento software alternativou. Může si buďto zaplatit za Microsoft Office a nebo sáhnout po bezplatné alternativě jako jsou třeba Libre Office.

Pokud bych tedy MacBook věnoval někomu, kdo by měl ještě starší MacBook a v minulosti si tuto sadu stahoval a aktualizoval, tak žádný problém nenastal.

Po nějaké době jsem si ještě všiml, že iWork nejsou jediná věc, která chybí. Chyběly ze stejného důvodu i aplikace Movie a GarageBand, které jsou také dodávány zdarma, ale ty naštěstí máma rozhodně využívat nebude, takže řešení není třeba v tuto chvíli hledat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz