Hlavní obsah
Internet a technologie

Jak jsem se kvůli psaní článků zde musel stát podnikatelem a jak jednoduše jsem se jím stal

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Kancelář podnikatele píšícího články do internetového média

Není tajemstvím, že zde po určitém počtu návštěv máte nárok na provizi z reklamy. Tato částka se však musí uvést v daňovém přiznání a není to občasný příjem podle §10, ale je to příjem z podnikání dle §7, a proto musíte mít i živnostenské oprávnění.

Článek

Nebudu tady moralizovat a někoho k něčemu nutit. Kdo danit nechce, tak ať to nedělá a jedná sám na svoje triko, ale ať počítá s případnými možnými následky z toho plynoucích. A to nejen následky daňovými, ale i následky z neoprávněného podnikání, kde může v krajních případech jít i o nepodmíněný trest.

Již několikrát jsem se zde věnoval digitalizaci úřadů a jsem moc rád, že dnes mohu napsat jen samou chválu, protože proces byl natolik jednoduchý, že jsem vše zvládnul jen z pohodlí svého obýváku.

Co jsem tedy vše potřeboval udělat?

Vyplnit JRF (Jednotný registrační formulář): Na portálu jsem se přihlásil přes Bank iD a vyplnil ho i s přílohami pro Finanční úřad a Správu sociálního zabezpečení.

Odeslat JRF: Zde jsem měl ve svém případě dvě možnosti. Mohl jsem ho vytisknout a donést na nejbližší živnostenský úřad a nebo ho odeslat přes datovou schránku. Zvolil jsem možnost odeslání přes datovou schránku a již druhý pracovní den mi přišly v e-mailu pokyny pro zaplacení správního poplatku.

Zaplatit správní poplatek: Jednoduché. Jen jsem dle údajů elektronicky zaplatil požadovanou částku. Tato částka činí při podání přes datovou schránku jen 800 korun narozdíl od podání osobně, kde to je 1 000 korun.

Čekat na výpis z živnostenského rejstříku: Ten dorazil do datové schránky hned druhý den a z něj jsem se dozvěděl mimo jiné svůj nový údaj, který jsem do teď neměl a to IČO neboli identifikační číslo osoby.

Vše je tedy schváleno a můžu začít legálně podnikat a přijímat provize z reklamy.

Příští rok mě bude čekat podání daňového přiznání a zaslání přehledu o výši daňového základu na zdravotní pojišťovnu a ČSSZ. To vše samozřejmě elektronicky a tedy bez jediné osobní návštěvy úřadu.

Ještě že zde takové technologie jako datovou schránku a Bank iD máme.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz