Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Jak jsem zvyšoval rozdíl průměrné mzdy mezi muži a ženami

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Ilustrační obrázek

Jedná se o oblíbené a neustále se vracející téma. Ženy berou v průměru méně než muži a podle některých lidí je to nespravedlivé. Pokud by výpočet bral v potaz všechny proměnné, tak bych samozřejmě souhlasil.

Článek

Již mám za sebou několik pracovních pozic a u žádné z nich nebyla žena odměňována za stejnou práci méně než muž. Mluvím samozřejmě o základní mzdě, která byla sjednaná ve smlouvě. Ve skutečnosti na konci měsíce mohla být mzda rozdílná, protože ne každý měl odpracováno stejně hodin a zároveň měl nárok na stejné příplatky.

Bohužel ČSÚ neporovnává mzdu na smlouvě, kde bychom se v případě rozdílných částek mohli bavit o určité diskriminaci, ale tu skutečně vyplacenou. Může se tedy stát, že pokud chcete někomu v práci pomoci, tak se nevědomky podílíte na mzdové nerovnováze mezi muži a ženami. Bohužel se to stalo i mně.

V práci jsme pracovali v tu dobu na dvě směny, ale bylo potřeba jít jeden týden výjimečně na noční. Mohl jsem jít já nebo moje těhotná kolegyně. Jelikož kolegyně na noční nechtěla a jako těhotná to mohla odmítnout, tak jsem šel já.

Další měsíc nastala podobná situace, ale tentokrát to byla mimořádná sobotní ranní směna. Opět jsem šel já, protože kolegyni se to moc nehodilo. Nutno říci, že jsem nijak neprotestoval, protože peníze se zrovna v tu dobu hodily.

Co z toho plyne? V prvním měsíci jsem měl navíc příplatky za noční směny a v druhém příplatky za víkend a jeden odpracovaný den navíc. Měl jsem tedy dva měsíce za sebou vyšší mzdu než moje kolegyně se stejnou mzdou na smlouvě a musím říci, že jsem si ji v obou případech zasloužil, protože jsem ve výsledku dělal více nebo za horších podmínek než ona.

Bohužel toto již statistici z ČSÚ v potaz nevezmou, a tak jsem se sám podílel na tom, že jsem jako muž bral vyšší mzdu než moje kolegyně.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz