Hlavní obsah
Názory a úvahy

Jak mám jako laik poznat, zda potřebuji záchranku?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

O víkendu mě zaujal článek o dispečerce, která odmítla poslat záchranku ženě, která si o ní několikrát i prostřednictvím dalších lidí zavolala. Dispečerce teď hrozí tři roky vězení.

Článek

Nechtěl bych se teď pouštět do moralizování dispečerky a vést debatu nad tím, zda případné tři roky jsou hodně či málo, ale hned jsem si položil otázku. Vím kdy bych měl volat záchranku pro sebe já sám? Samozřejmě nevěděl. Jsem totiž laik bez zdravotnického vzdělání.

Je asi jasné, že bych ji nevolal při vyvrknutém kotníku, menší tržné ráně, zakousnutém klíštěti či nějaké i větší bolesti ruky, kde mohu snad počkat do rána. No ale co dál? Co bolest břicha? U menší bych asi nic neřešil, ale co u nějaké větší a nesnesitelné? Může to být nic, zaražené prdy, ale třeba i zánět slepého střeva nebo třeba ještě něco horšího. Já to opravdu jako laik nepoznám.

Nedávno internetem proběhl článek o ženě, která se přiotrávila cuketou a bolest břicha byl opět jeden ze symptomů. Nakonec skončila na jednotce intenzivní péče, takže její stav byl předpokládám dostatečně vážný na případnou oprávněnost výjezdu záchranky (zde bohužel nevím, zda jí záchranka přivezla či nepřivezla, protože to nebylo uvedeno).

Na druhou stranu jsem četl také opak a to, že chodíme k doktorovi pozdě a pozdě si voláme i o onu rychlou zdravotní pomoc. Pro jistotu to zopakuji: Jako laici to však v některých případech skutečně nemůžeme poznat.

Dopředu se tedy omlouvám, pokud si někdy v budoucnu záchranku zavolám zbytečně a třeba po jejím zavolání se mi udělá lépe, ale nezavolal-li bych si jí, tak by to mohla být poslední věc, kterou jsem v životě (ne)udělal.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz