Článek
Dříve stačilo dojít k jednomu okénku a tam si koupit jízdenku. Dnes již se musí dojít na správnou pokladnu toho správného dopravce. To však za předpokladu, že daný dopravce vůbec pokladnu v místě má. České dráhy a RegioJet ji v Kolíně mají. Arriva ji nemá, ale zase alespoň má na místě prodejní automat.
Existují však dvě řešení, která jsou univerzální a nemusíme řešit, kterým dopravcem pojedeme.
PID
Prvním je PID neboli Pražská integrovaná doprava. To funguje na principu pásem, kdy z bodu A do bodu B platíme tolik, kolika pásmy projedeme. Lístek si můžeme koupit u okénka ČD, kde však musíte říci, od kdy chceme nastavit platnost jízdenky. Další možností je aplikace Lítačka, kde si ho můžeme nejprve koupit a aktivovat až později.
OneTicket
Opět lze koupit na pokladně ČD, ale zde doporučuji jejich aplikaci Můj vlak. Tato aplikace vyhledává všechny spoje v rámci veřejné služby, a tak nabídne i spoj, který neprovozuje ČD (jaký to rozdíl oproti konkurenci). Přednastavený je tedy rovnou OneTicket, který platí pro všechny dopravce a nemusíme tedy řešit, kdo daný spoj zrovna provozuje.
Řešení tedy existuje a je poměrně jednoduché. Kdo jezdí jen občas však zpravidla neví, které aplikace by měl mít v mobilu nainstalované, aby předešel případným problémům s neplatností jízdenky.