Hlavní obsah
Právo a státní správa

Kdy internetové servery budou mít odpovědnost za evidentně podvodnou reklamu?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay.com

Podvody jsou dnes na každém rohu. Stačí vystavit na nějaký internetový bazar zboží k prodeji a za chvíli vás kontaktují podvodníci. S tím se asi moc nenadělá, ale s čím by mohlo, tak to jsou evidentně podvodné reklamy na internetových serverech.

Článek

Musím říci, že toto je situace, kterou popravdě vůbec nechápu. Jak je možné, že to nikoho nezajímá a nikdo s tím nic nedělá?

V dnešní době existuje určitá (i když poměrně právně složitá) odpovědnost provozovatelů diskusních serverů za obsah, který u nich jejich uživatelé zanechají. U odkazů vedoucích na evidentně podvodné stránky však nic takového evidentně neexistuje a stále si žijí svým životem na těch největších českých i zahraničních serverech.

Jaké jsou tři nejčastější typy těchto odkazů?

Získejte nevyzvednuté zásilky z Amazonu:

V současné době jeden z asi nejrozšířenějších a nejdiskutovanějších podvodů. Stránky se nás snaží přesvědčit, že si můžeme zakoupit náhodnou nevyzvednutou zásilku od Amazonu, a pokud budeme mít štěstí, tak se v ní může objevit třeba nějaký ten iPhone.

Je to samozřejmě nesmysl. Opravdu si myslíte, že nevyzvednutá zásilka někomu nechybí? Samozřejmě, že chybí.

Investujte do dluhopisů či akcií s osobou XXX:

Také situace, která se objevuje poměrně často. Reklama má za úkol zlákat lidi do pochybných podvodných investic, které údajně zaštiťuje některá známá osoba. V posledních měsících to byli například Petr Pavel, Jan Kraus, Petr Kelner a další. Žádná tato osoba však nemá s takovouto reklamou nic společného.

Naučte se anglicky za týden pomocí našich speciálních brýlí:

Už celkem starý typ podvodu. Stránky přicházejí s revolučním výrobkem, který samozřejmě už z logiky věci nemůže fungovat. Aby podvodníci svému byznysu dali patřičný punc kvality, tak na stránkách bývají facebookové „recenze“ produktu, které mají jeho výhodnost podpořit. Jedná se však pouze o obrázky a nikoliv o skutečné facebookové komentáře.

Bohužel zde i musím říci, že na tento typ podvodu se nachytala jedna moje kolegyně. Varoval jsem jí bohužel marně, ale zase má alespoň nějakou tu zkušenost, která jí vyšla na pár tisíc.

Na jednu stranu to vypadá, že na takovéto podvody se dnes již nemůže nikdo nachytat, ale opak je pravdou. Doufám tedy, že u takto viditelných a známých podvodů se dočkám stavu, že jejich inzerce bude postihována, ale dnes tomu bohužel nic nenasvědčuje.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz