Hlavní obsah
Finance

Kolik jsem prodělal loni na akciích a ETF

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

V roce 2022 došlo za poslední dobu k největšímu dlouhodobému akciovému propadu za poslední roky a spoustu lidí, kteří do rozjetého vlaku nastoupily v posledních dvou letech to velmi nemile překvapilo i přesto, že se s tím dalo tak trochu počítat.

Článek

Minulost

Před sedmi lety (začátkem roku 2016) jsem si zřídil u jednoho z brokerů účet a začal jsem bez nějakých větších a hlubších znalostí nakupovat akcie na přímo. Jednalo se povětšinou o akcie z ČR, Německa, Rakouska a USA. Ze začátku jsem stav účtu sledoval několikrát denně, pak jednou za den a potom jednou za několik dní. V době tzv. Corona krize jsem se přihlásil na účet a po několika málo vteřinách jsem ho raději zavřel, protože po několika letech investování jsem byl v lehkém mínusu.

Po několika měsících však došlo k enormnímu nárůstu hodnoty a já se opět začal o svůj účet zajímat více než předtím. Zainvestoval jsem dividendy, povinné odprodeje (o tom snad někdy jindy) a něco málo dorovnal do řekněme snadno počítatelné sumy vkladů.

Před dvěma lety (začátkem roku 2021) jsem si zřídil účet na jedné investiční platformě a začal investovat pomocí robo advisor do ETF. Zvolil jsem si vlastní strategii a vybral ETF u kterých věřím, že v příštích několika desítkách let mi přinesou zajímavý zisk.

Největší zisk

Pokud bychom se chtěli bavit o největším zisku tak ten nastal cca koncem roku 2021 kde:

Přímo vybrané akcie 6 let: +105%

Robo advisor ETF 1 rok: +13%

Minulý rok

Minulý rok však došlo k razatnímu poklesu:

Přímo vybrané akcie: -25%

Robo advisor ETF: -19%

Současný výnos

Přesto zhodnocení vypadá takto:

Přímo vybrané akcie 7 let: +51%

Robo advisor ETF 2 roky: -11%

Zhodnocení

Jak jde vidět, tak i přes některá takřka katastrofická hodnocení minulého roku, se vlastně zas tak moc neděje a ten kdo začal včas stále počítá zisky i když samozřejmě podstatně nižší. A ten kdo začal před dvěma lety a později je sice ve ztrátě, ale nesmí zapomenout co napsal do Investičního dotazníku. Pokud samozřejmě vědomě nelhal.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz