Článek
Tím problémem může být fakt, že na účtence máte jiné sériové číslo než na samotném výrobku. Pokud je vše v pořádku a vše šlape jako hodinky, tak vás tato věc nemusí v podstatě trápit. Problém může nastat ve chvíli, kdy budete chtít uplatnit záruku a na faktuře bude jiné číslo než na výrobku. To totiž může zavánět třeba pokusem o podvod. Sice dnes existují určité možnosti reklamování i bez účtenky, takže je dost možné, že i tak byste byli v reklamaci úspěšní, ale není lepší problémům předcházet?
I sebelepší výrobní proces může selhat a všude pracují lidé, kteří dělají chyby a to ať při manipulaci s výrobkem, tak třeba i při nastavení strojů. Existuje sice spousta kontrol, které by případnou záměnu měly odhalit, ale ne vždy se tak musí nutně stát.
Dalším v řetězci jsou sklady. Těm dorazí palety s výrobkem třeba z druhé strany světa a při jejich několikanásobné manipulaci může dojít k poškození obalu. Co teď s tím? Zboží se samozřejmě nevyhodí, pokud není samo o sobě poškozené. Jeli to však možné, tak se přebalí do nového obalu. A právě zde hrozí další možná záměna sériového čísla při manipulaci a vložení do správného obalu.
Posledním v řetězci je prodejce a i tam se můžou výrobky pomíchat. Představte si, že výrobek je na prodejně vystavený dvakrát nebo dokonce vícekrát a nový již není na skladě. Dojde tedy k zabalení jednoho z nich, ale zákazník musí doufat v zabalení do správného obalu, protože právě z něj se skenuje sériové číslo na fakturu.
No a co když místo sériového čísla prodejce naskenuje něco úplně jiného? I to se může stát a mně se v minulosti stalo. Místo sériového čísla mi naskenovali na fakturu EAN kód, což je něco jako obecné číslo výrobku, takže stejné má několik milionů kusů. Naštěstí jsem si toho doma všiml a fakturu mi bez problémů opravili.
Dříve jsem správnost sériového čísla nekontroloval, ale po mých zkušenostech ze skladů a prodeje kontroluji všechny výrobky, které mají sériové číslo. A v rámci předcházení problémů to doporučuji všem.