Hlavní obsah
Zdraví

Mám zubaře na pojišťovnu, ale stejně si skoro vše platím sám

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Vygenerováno AI - Dall-E 3

Zubní ordinace

Sehnat zubaře je dnes v některých částech republiky problém. A ještě horší je to s těmi, kteří mají smlouvy s pojišťovnami. Je však mezi těmi se smlouvou a bez smlouvy tak velký rozdíl?

Článek

Po pravdě musím říci, že moc není, protože většinu zákroků si stejně platím sám. Díky pojišťovně nemusím platit preventivní prohlídku, základní rentgen a anestezii. Plus za mě pojišťovna platí takzvanou kapitační platbu, což je zjednodušeně platba za to, že mě má můj zubař v evidenci. Tyto platby mi prozradil portál Moje VZP. Pokud jste portál své pojišťovny nikdy nenavštívili, tak doporučuji ho co nejdříve navštívit.

Když jsem dosáhl dospělosti, tak jsem musel řešit, ke kterému novému zubaři se přihlásím. Naštěstí mi bylo řečeno, že pokud budu chodit na pravidelné prohlídky, tak budu moci zůstat a nic neřešit. Souhlasil jsem tedy. Prvních pár let bylo celkem v pořádku. Já chodil na prohlídky a zubaři mi nic nedělali. Ano, na středisku se jich vystřídalo několik.

Jednoho dne však přišel nový zubař a hned u první prohlídky mi po asi sedmi letech řekl, že mám kaz, který je třeba ošetřit. Zajímavostí je fakt, že u tohoto zubu jsem měl několik let zvýšenou citlivost na sladké či studené. Nikdo z předešlých zubařů však neshledal nutnost zub ošetřit. Až tento nový, a to jsem mu o citlivosti zubu nic nestačil říci. Po ošetření skutečně tato citlivost zmizela.

Ošetření však nebylo „zadarmo“, ale za fotokompozitní výplň jsem v tu dobu zaplatil něco kolem osmi set korun, což je z dnešního pohledu již celkem zanedbatelné. Dnes se už tato částka šplhá pomalu k třem tisícům. A to nemluvím o ošetření zubních kanálků, kde jeden stojí podobnou částku. Problém je však v tom, že většinou máte tak tři či čtyři a k tomu opět výplň. To je dohromady něco kolem dvanácti tisíc. Opět jsem měl určité potíže, které mi nepřišly nikterak důležité, protože to vlastně nijak nebolelo, ale po tomto zákroku opět zmizely.

Možná si řeknete, že si za to můžu sám a vám se to nemůže stát, protože vy máte zuby v perfektním stavu. Rád bych to všem věřil, ale bohužel znám hned několik lidí (a já byl vlastně jedním z nich), kteří měli zuby v naprostém pořádku, protože jejich zubař z nějakého neznámého důvodu žádné zákroky nedělal. Až ve chvíli, kdy přešli k nějakému jinému zubaři, většinou mladšímu s modernějšími technologiemi, tak začalo to správné peklo. Hlavně to finanční, protože dnes si většinu zákroků zaplatíte ze svého a nikoho nezajímá, že jste u pojišťovny.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz