Hlavní obsah
Názory a úvahy

Na samoobslužné pokladny jsem si stále nezvykl a zde jsou důvody

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Už je to pár let, co jsem ji použil poprvé, a dodnes je to věc, na kterou jsem si plně nezvykl. Možná je to i  z důvodu, že jsem byl pár krátkých let na druhé straně barikády jako prodejce.

Článek

Začnu pozitivně. Beru to jako celkem úsporu času ve chvíli, kdy můj nákup má jen cca čtyři jednoduché a obyčejné položky. Pak stačí jen naskenovat čtyři kódy, zaplatit a jít. V ostatních případech je to pro mě spíše ke škodě.

Alkohol: První věc, která může brzdit, je potvrzení věku u alkoholu. Je samozřejmě na jednu stranu fajn, že se tohle řeší a pryč jsou doby, kdy si kdejaký desetiletý kluk či holka mohli koupit v podstatě cokoliv. Mě jakožto viditelně dospělého to spíše otravuje a kolikrát musím zbytečně čekat na odblokování. Možná s příchodem AI budou umět pokladny podle obličeje sami rozpoznat věk a tohle odpadne.

Pečivo: Fakt mě nebaví listovat v katalogu pečiva, abych si namarkoval to správné. Kamarádka, která v jednom nejmenovaném řetězci brigádně pracovala, se to učila několik hodin. Nechápu, proč se to mám učit a někde to hledat já. A to ještě pro několik řetězců.

Zamíchané zboží: Zde bych nechtěl vinit jako první obchod, ale tohle je spíše specifikum zákazníků, kteří dokáží na prodejně udělat slušný nepořádek v regálech. Někde je to viditelné, že tam kde má být jeden druh sýru je i jiný. Někde to však na první pohled vidět není a nechci se dostat do situace, kdy si namarkuji 10 stejných položek za 25 korun, ale ve skutečnosti jich je jen 9 a ta desátá je za 50 korun.

Zboží, kde ani prodejce neví, jak se prodává: Zde musím říci, že jakožto prodejci se mi stala taková nemilá věc. Zákazník si přinesl pánev s poklicí a já to standardně namarkoval. Problém byl v tom, že jsem jaksi nevěděl, že pánev i poklička se markují zvlášť, a zákazníkům jsem tak ulevil o asi tři stovky. Byla to moje chyba a nikoliv zákazníka. No a teď si to vezměme tak, že za tuto situaci u samoobslužné pokladny má odpovědnost právě zákazník, který na podobné věci není a rozhodně nechce být školený. No a jestli si myslíte, že je to nepravděpodobná historka, ve Francii se stalo něco podobného, ale tam se to ještě dokonce trochu více vyhrotilo.

Celkové přenesení odpovědnosti na zákazníka: Už jsem zkoušel u samoobslužné pokladny i nějaký ten větší nákup a musím říci, že největší problém jsem měl s kontrolou celého seznamu nákupu. U standardní pokladny vše vyskládám a o zbytek se postará obsluha za kasou. Zde si dvakrát či třikrát raději zkontroluji, zda tam mám opravdu vše a ve správném počtu. Na nějakou ponižující kontrolu za kasou nejsem zvědav. S různými výše zmíněnými záseky tedy strávím u samoobslužné pokladny ve výsledku delší časový úsek než u té standardní, a to opravdu nechci.

Na nákup láhve vody, jedné čokolády a brambůrek to jde. Na vše ostatní raději standardní pokladna, a to do doby, než se přijde s něčím zajímavějším. Třeba Scan & Go vypadá již sympatičtěji, ale stále to není ono.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz