Hlavní obsah
Internet a technologie

Nechal jsem si vytvořit testové otázky od umělé inteligence a byl to obrovský propadák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Právě tvorba testových otázek na různá témata mi přišla jako věc, kterou by umělá inteligence mohla celkem v pohodě zvládnout. Velmi jsem se však zmýlil.

Článek

Zadal jsem jednoduchý požadavek: „Dokážeš mi napsat deset otázek na téma: Sportovci české republiky s tím, že každá otázka má čtyři možnosti a jen jedna je správná? Správnou otázku označ tučně“

Opravdu jsem dostal deset otázek na požadované téma a jedna z možností byla označena tučně. Schválně píšu jedna z možností, a ne správná odpověď, protože rozhodně ne všechny údajně správné odpovědi byly označeny správně.

Schválně vám ukáži komunikaci a moji snahu o nápravu jedné otázky.

Který český basketbalista hrál v NBA?

  • A) Jiří Welsch
  • B) Jan Veselý
  • C) Tomáš Satoranský
  • D) Petr Benda

Sportovní fanoušek již vidí, že odpověď není správná, protože správně jsou hned tři odpovědi a to A, B a C. To samozřejmě říkám AI a odpovědí mi je následující úprava otázky.

Který český basketbalista hrál v NBA a v současnosti hraje za FC Barcelona?

Správná odpověď: B) Jan Veselý

Další možnosti by mohly zahrnovat jména jiných českých basketbalistů, kteří hráli v NBA, jako například Jiří Welsch, Tomáš Satoranský, nebo Petr Benda.

Teď vidíme hned dvě chyby. Začal jsem tím, že Petr Benda nikdy NBA nehrál a dostal se tak s otázkou na začátek, protože po úpravě otázky byla úplně stejná jako na začátku. Hned jsem jí tedy opravil, že i Welsch a Satoranský v NBA hráli a dostal jsem otázku, která měla správně tři možnosti, což ale bylo proti mému původnímu zadání, kdy jsem požadoval jen jednu správnou odpověď.

Nyní jsem se vrátil k té druhé chybě, protože v FC Barcelona hraje současně i Tomáš Satoranský a opět jsem dostal upravenou otázku.

Kteří z těchto českých basketbalistů hrají v současnosti za FC Barcelona?

Správné odpovědi jsou tedy opět dvě, a ne požadovaná jedna.

V tuto chvíli s tímto pokusem končím, protože umělá inteligence v tvorbě testových otázek dělá naprosto neakceptovatelné chyby. A nejedná se jen o jednu AI, kterou jsem zkoušel. Stejné zadání jsem zadal do Gemini, ChatGPT a Copilot. Ani jednou jsem však nedostal deset správných odpovědí.

A kdyby to někoho zajímalo, tak jsem se zároveň dozvěděl následující věci. Barbora Špotáková je naší nejúspěšnější střelkyní. Petr Korda vyhrál Olympijské hry v Barceloně a po úpravě otázky mi bylo sděleno, že to byl vlastně Miloš Mečíř. A co mě nejvíce pobouřilo byla odpověď, že nejvíce titulů ve fotbale má Slávie Praha, a ne Sparta Praha.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Microsoft Copilot
AI Gemini

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz