Hlavní obsah
Finance

Nejdůležitější položky pro kontrolu výplatní pásky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Již nejednou jsem se setkal s tím, že lidé svoji výplatní pásku ani nečtou, natož aby jí rozuměli. Snadno se tedy může stát, že bude vyplaceno méně než by být mělo. A to je přeci škoda.

Článek

V jednom z minulých zaměstnání jsem reklamoval svojí výplatní pásku hned třikrát a ve všech případech jsem byl úspěšný. Jednou dokonce tak moc, že se zjistilo, že chyba nebyla jen u mě, ale v celém oddělení o cca 30 zaměstnancích. Jediný, kdo si toho všiml a ozval se, jsem byl já. Důvodem byl jeden nezapočítaný pracovní den.

No a jak jsem na to přišel? Existuje totiž jedna základní poučka. Částky za dovolenou, ošetření u lékaře a mzdu musí být ve svém součtu vyšší než základní mzda, která je uvedena na smlouvě či na mzdovém výměru.

Základní mzda se pochopitelně jakoukoliv absencí náležitě pokrátí a složky mzdy jako dovolená a ošetření u lékaře jsou vypočítávány z průměrných náhrad, které jsou vyšší než základní sazba mzdy. Tyto průměrné náhrady jsou tím vyšší, čím vyšší je průměrná výplata za poslední čtvrtletí. Do ní se počítá vše od přesčasů po mimořádné odměny.

Samozřejmě může existovat případ, kdy zrovna dojde k povýšení a tím pádem k razantnějšímu navýšení mzdy a v tomto případě může dojít k tomu, že průměrné náhrady nebudou dostatečně vysoké a tím pádem by tato jednoduchá poučka nemusela platit.

V drtivé většině všech odpracovaných měsíců však toto platí a pokud to někomu nevychází, tak se nebojte ozvat a zeptat se. Mně to již několikrát vyšlo a dostal jsem vše, na co jsem měl nárok.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz