Hlavní obsah
Finance

Opravdu si nikdo nevšiml, že ceny v haléřích jsou tu s námi již několik let?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Tedy lépe řečeno jsou tu s námi stále. S novým rokem přišlo nové téma a to ceny, které obsahují haléře. Údajně podvod a matení zákazníka. Ovšem po kontrole účtenek a faktur z minulých let musím říci, že haléře jsou „překvapivě“ i u nich.

Článek

Člověk by neřekl, kolik poprasku způsobí cena uváděná na haléře. A přitom se nejedná vlastně o nic nového. Zkuste si zkontrolovat účtenky či faktury z minulého roku a možná zjistíte, že „mateni“ a „podváděni“ jsme byli i v minulém roce.

Otevřel jsem si svůj účet s fakturami jednoho on-line obchodu, kde si vyberete nákup a oni ho přivezou. Většina položek byla za XX,90 a nenašel jsem jedinou, která by končila na celé koruny. Dokonce u ovoce a zeleniny prodávaných na kusy byla cena ve formátu XX,52. Neskutečné! Jedno jablko za 4,22 a jedna cibule za 2,72. Proč z toho nebyl tehdy celorepublikový humbuk?

To byly potraviny. Já zkusil otevřít ještě jeden obchod s elektronikou a i tam jsem nalezl haléřové položky. Zde se jednalo o položky, u kterých byla avizovaná určitá procentní sleva, což je vlastně i argument řetězců, které obhajují dnešní situaci. Za nabíječku mám fakturováno 448,99 a za malé autíčko 113,65. Dohromady jsem tedy měl zaplatit i s dalšími položkami 825,44. Světe div se, ale na faktuře se našla i položka zaokrouhlení -0,44, která mi tento nákup zlevnila na krásných a kulatých 825 korun.

Tolik tedy ke kontrolám faktur z loňska. Přesto si však neodpustím ještě jednu poznámku. Co třeba takový benzín a nafta? Nějak jsem si nevšiml, že by tyto položky stály vždy na celé koruny, ale jejich cena se snižovala či zvyšovala o desetihaléře.

Proč tedy jsme teď najednou překvapeni, když to již funguje několik let?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz