Hlavní obsah
Internet a technologie

Platba na kontakt - První bezpečností riziko? Za mě rozhodně ano

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Tak nám prvních šest bankovních institucí spustilo již několik měsíců avizovanou funkci. Nejedná se o žádnou revoluci, ale jako doplněk to může být fajn. Ale je to vše bezpečné? Na první pohled ano, ale je tam jedna věc, která se mi popravdě nelíbí.

Článek

Vše vypadá na první pohled skvěle. Nakoupím například nějaké vstupenky do kina pro větší partu, a potom jen řeknu, aby mi poslali peníze na moje telefonní číslo, které na rozdíl od bankovního čísla všichni mají. Efektivní a elegantní vyřešení problému.

Možná někdo namítne, že už teď tu byla možnost QR kódu, ale ta rozhodně nebyla tak uživatelsky pohodlná. Nejprve ho jeden člověk musel vytvořit a poté záleželo dost na systému a bankovní aplikaci příjemce. Ne všude ho totiž šlo jednoduše načíst.

V čem tedy spatřuji bezpečnostní riziko? V tom, že když u aplikace Fio banky (zde osobně odzkoušeno, jak je to jinde nemohu teď potvrdit) zadám telefonní číslo, tak se mi zobrazí jméno dané osoby, a to ještě před odesláním peněz. To na první pohled asi není problém, protože alespoň vím, že posílám peníze té správné osobě.

Na druhý už to ale problém je. Představte si podvodnou společnost, která má stovky či tisíce telefonních čísel, na které se snaží dovolat a přesvědčit jejich majitele, že právě jim se teď snaží někdo napadnout účet. Do teď většinou ani nevěděli komu volají, ale teď stačí si zadat číslo do oné aplikace a pokud má daný člověk aktivované platby na kontakt, tak již vědí jeho jméno. A začít rozhovor oslovením správným jménem je daleko důvěryhodnější než bez něj.

Tohle je věc, která se zde za mě vůbec nepovedla a doufám, že v budoucnu bude tato možnost deaktivována.

Poznámka: Testování proběhlo na osobě, kterou jsem měl v kontaktech, ale ne pod jejím vlastním jménem. Po zadání jejího telefonního čísla se však objevilo její skutečné občanské jméno, které nemohlo být vyčteno z mého mobilního telefonu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz