Článek
Představme si tedy takovou jednoduchou modelovou situaci. Objednáme si na internetu zboží za 5000 korun s tím, že nejpozději za dva dny bude doručeno. Zboží však nepřichází ani po měsíci a e-shop nekomunikuje. Začíná býti jasné, že jsme se stali obětí internetového podvodu. Co dělat? Můžeme jít samozřejmě na policii, obrátit se na ČOI a zkusit další podobné věci, které většinu lidí v podobných situacích napadnou. My však držíme v ruce jeden menší trumf, a to právě metodu platby. Pokud bychom platili převodem, tak chargeback využít nemůžeme, ten platí pouze a jen pro platbu kartou.
Co tedy máme dělat? V tuhle chvíli se musíme obrátit na naši banku, která kartu vydala, a popsat jí situaci s co největším počtem dokumentace a důkazů k danému případu. Banka pak bude komunikovat s bankou obchodníka a bude se snažit situaci vyřešit. Jedná se vlastně o takovou reklamaci mezi bankami. Pokud máme dost argumentů a štěstí, tak peníze přistanou zpět na našem účtu.
Zde nutno podotknout jednu zásadní věc. Každá banka může mít systém chargebacku postavený lehce jinak, a proto je nutné si pročíst podmínky jejího reklamačního řádu.
Pokud se chcete dozvědět o chargebacku více, určitě navštivte následující zdroj, kde je chargeback popsán podstatně komplexněji: