Článek
V minulém roce jsem musel dvakrát absolvovat výběr nových zaměstnanců. Vybíralo se jak z interních, tak externích kandidátů. Jelikož jsme v poslední době nabírali především z interních zdrojů, tak jsem byl pro výběr někoho mimo firmu.
Personální oddělení vypsalo výběrové řízení (sepsalo a vydalo inzerát) a kandidáti se začali hlásit. Personální oddělení udělalo pre-screening a poslalo nám životopisy zajímavých kandidátů. Ty jsem nějakým způsobem zhodnotil a vybral několik potencionálních kandidátů. Už teď v tom máme několik hodin práce, která se záhy ukáže úplně k ničemu.
Dochází totiž k oslovení kandidátů a domluvení pracovního pohovoru. Myslel jsem, že tato část je pouze formalitou, ale hrubě jsem se pletl. Takřka polovina lidí vůbec nebrala telefon! A to jsme se samozřejmě pokoušeli o kontakt několikrát.
Vůbec to nechápu. Poslat někam žádost o práci se svým kontaktem a pak ignorovat telefonáty. Bohužel se nejednalo o výjimku, ale těchto lidí bylo cca 50%. Následnou diskusí s kolegy z jiných oddělení jsem zjistil, že tato situace je dnes poměrně běžná a pokud se už se náhodou dovoláte, tak dalších cca 50% se na pohovor bez omluvy nedostaví. Toto jsem si bohužel za pár dní také prakticky ověřil, protože pozvaný kandidát bez omluvy nedorazil a na telefon opět nereagoval.
No je to asi vizitka každého jednotlivce. Počítejte však s tím, že pokud žádáte o zaměstnání, tak je velmi pravděpodobný i následný telefonický kontakt.