Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Pokud žádáte o práci, berte prosím telefony!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Dnes je pracovní trh přehřátý a volných pracovních míst je více než potencionálních zaměstnanců. To samozřejmě dává zaměstnancům určitou výhodu při vyjednávání o podmínkách. To by však museli zvedat telefony.

Článek

V minulém roce jsem musel dvakrát absolvovat výběr nových zaměstnanců. Vybíralo se jak z interních, tak externích kandidátů. Jelikož jsme v poslední době nabírali především z interních zdrojů, tak jsem byl pro výběr někoho mimo firmu.

Personální oddělení vypsalo výběrové řízení (sepsalo a vydalo inzerát) a kandidáti se začali hlásit. Personální oddělení udělalo pre-screening a poslalo nám životopisy zajímavých kandidátů. Ty jsem nějakým způsobem zhodnotil a vybral několik potencionálních kandidátů. Už teď v tom máme několik hodin práce, která se záhy ukáže úplně k ničemu.

Dochází totiž k oslovení kandidátů a domluvení pracovního pohovoru. Myslel jsem, že tato část je pouze formalitou, ale hrubě jsem se pletl. Takřka polovina lidí vůbec nebrala telefon! A to jsme se samozřejmě pokoušeli o kontakt několikrát.

Vůbec to nechápu. Poslat někam žádost o práci se svým kontaktem a pak ignorovat telefonáty. Bohužel se nejednalo o výjimku, ale těchto lidí bylo cca 50%. Následnou diskusí s kolegy z jiných oddělení jsem zjistil, že tato situace je dnes poměrně běžná a pokud se už se náhodou dovoláte, tak dalších cca 50% se na pohovor bez omluvy nedostaví. Toto jsem si bohužel za pár dní také prakticky ověřil, protože pozvaný kandidát bez omluvy nedorazil a na telefon opět nereagoval.

No je to asi vizitka každého jednotlivce. Počítejte však s tím, že pokud žádáte o zaměstnání, tak je velmi pravděpodobný i následný telefonický kontakt.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz