Hlavní obsah
Finance

Potvrzeno! Za elektřinu jsem minulý rok ze svého zaplatil 1 736 korun za dvě nemovitosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Konečně přišlo vyúčtování i za druhou nemovitost, a tak je na čase začít bilancovat, zda se konala energetická katastrofa, anebo nekonala. No a díky státním příspěvkům musím říci, že tento rok jsem platil s přehledem nejméně.

Článek

Jako vlastník dvou nemovitostí jsem neměl ze zvyšujících cen elektrické energie samozřejmě žádnou radost. Naše vláda však přišla s poměrně překvapivým a ne úplně logickým řešením, a to plošným příspěvkem na každý elektroměr. Nikdo nemusel o nic žádat a příspěvek dostal automaticky. Já jsem dostal tedy příspěvek 3 500 korun jak na svůj byt, tak na svoji chatu. Dohromady tedy velmi slušných 7 000 korun.

Co se týká bytu, tak po odečtení státního příspěvku jsem zaplatil ze svého jen 3 210 korun, což je podstatně méně než před rokem.

U chaty je to zajímavější, protože příspěvek byl natolik velký, že byl větší než plánovaná záloha na celý další rok, a proto mi bylo dokonce zbývajících 1 751 korun posláno domů složenkou. Nakonec byl za celý rok mírný nedoplatek ve výši 277 korun, a tedy po zaplacení mi ze zaslaného státního příspěvku na chatu zbylo ještě 1 474 korun.

No a jednoduchá matematika mi říká, že to co jsem zaplatil za byt, mínus to, co mi zbylo ze státního příspěvku na chatu, je částka, kterou jsem ve finále zaplatil za obě nemovitosti. Výsledná částka je tedy jen 1 736 korun za dvě nemovitosti, a to je částka, která rozhodně neodpovídá katastrofickým předpovědím, které se na nás hrnuly v minulých měsících. Vlastně je to částka, která je tak nízká, že to v historii mých vyúčtování nemá obdoby a jedná se suverénně o nejnižší vyúčtování v historii.

Mám tedy konečně potvrzeno, že žádná energetická katastrofa se nekonala. Jen možná státní rozpočet vydal celkem zbytečně několik miliard na pomoc, která nebyla plošně nutná.

Anketa

Kolik jste platili za elektřinu ze svého bez státního příspěvku?
Více než před rokem
50 %
Méně než před rokem
0 %
Zhruba stejně
50 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovali 4 čtenáři.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz