Hlavní obsah
Finance

Povinný odprodej akcií - legalizovaná zlodějna?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Dnes se podíváme na tzv. squeeze out neboli povinný odprodej akcií subjektu, který vlastní více jak 90 procent akcií. Sluší se za tuto věc poděkovat panu Doležalovi z ODS, který tuto věc navrhl.

Článek

Na burze jsme v posledních letech měli bohužel hned několik povinný odprodejů a to, jak se dostat k penězům, se také lišilo.

Naštěstí většina těchto odprodejů probíhala systémem odebereme akcie, připíšeme peníze a ty se nemusíš o nic starat. Takto to proběhlo například v případě České spořitelny, O2, AVAST či Stock.

Bohužel v případě společnosti PFNonwovens jsem již musel žádat na speciálním formuláři, který mi byl zaslán (naštěstí) a nechat si ověřit podpis.

Nejhorší to bylo s Fortunou, kde jsem musel k brokerovi nechat si vystavit potvrzení, že k rozhodnému datu jsem vlastnil tolik a tolik akcií a tento formulář společně s dalším jsem musel zaslat na holandské ministerstvo financí.

Peníze jsem tedy ve všech případech dostal a třeba v případě Fortuny tam byl zisk přes 100 %, ale stejně nesouhlasím s tím, že někdo jiný mi může říkat, co a kdy mám prodat, zvláště v případě, že to pro mě třeba není vůbec výhodné a sám bych to nikdy neudělal.

No a uvidíme, jak to bude do budoucna s takovým ČEZem, kde v posledních měsících slyšíme o názorech, že by stát měl mít 100% podíl. Stačí, aby se dostal na 90 % z nynějších 70 % a zbytek již půjde sám.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz