Hlavní obsah
Bydlení

Proč nebydlím v nájmu?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Většina z nás to zná. Jednou musí dítě vyletět z hnízda a nastává základní otázka: Mám jít do nájmu nebo si pořídit vlastní bydlení?

Článek

Já jsem si pro své první bydlení zvolil nájem a důvod nebyl nedostatek financí na hypotéku, ale stěhoval jsem se několik desítek kilometrů od domova za prací a nikdo nevěděl, jestli se tam uchytím a nevrátím se za pár týdnů s brekem domů.

Tato situace naštěstí nenastala a já jsem v nájmu u jedné rodiny zůstal cca pět let. Pak se naskytla možnost získat vlastní bydlení o vesnici dále. Vzhledem k nízkým úrokovým sazbám jsem se tedy rozhodl pro vlastní bydlení.

Jednalo se o moji první hypotéku a hned mě překvapilo, jak dlouho trvá vše vyřídit a popravdě jsem se i divil, že prodávající je tak dlouho ochoten na vše čekat. Bohužel, ani tak nevyšlo vše ideálně, ale naštěstí jsme se jako lidi domluvili a já se nastěhoval v termínu, který mi vyhovoval. Vše tedy ke společné spokojenosti.

Musím však konstatovat jednu věc. Zařízení hypotéky bylo pro mě takové malé nervové peklo. Celé to trvalo cca šest měsíců a neustále se něco nedařilo a odkládalo. Naštěstí však výsledek stál za to. Mám nový byt a hypotéku za 1,99 % s fixací na deset let s tím, že za deset let bude i vše splaceno. Navíc splátka hypotéky je o dva tisíce korun měsíčně nižší než nájem ve vesnici vedle.

To je tedy první důvod, proč nebydlím v nájmu. Jednoduše se nevyplatí platit nájem, když vlastní bydlení můžete mít levněji.

Druhým důvodem je výše naznačený nájem od soukromé rodiny. Nemohu proti ní říci nic a ani ona proti mně, ale přeci jen se jedná o rodinu, která může tento byt za pár měsíců či let potřebovat a mně se nechce neustále žít v nejistotě, kdy mi toto oznámí a já si budu muset hledat nové bydlení, a to třeba v dost šibeničním termínu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz