Hlavní obsah
Umění a zábava

Proměna hudebních festivalů za posledních 20 let

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Jako hudební fanoušek jsem nedávno přemýšlel nad tím, jak moc se za posledních 20 let změnily hudební festivaly. A musím říci, že změna je to obrovská a ve většině případů k lepšímu.

Článek

Když jsem přijel na svůj první vícedenní hudební festival, byl jsem jako v jiném světě. A on to také jiný svět byl. Dnes však vidím nedokonalosti, které v tu dobu panovaly, a jsem strašně rád, že některé z nich jsou již naštěstí za námi. Zde je pár z nich.

Jednorázové kelímky všude po zemi

Pití piva z kelímků není nikdy žádný velký šlágr. Pití z jednorázových kelímků mělo bohužel ještě tu nevýhodu, že se po nějakém čase plocha festivalu změnila v jedno velké smetiště. Sice se začaly objevovat pokusy ve stylu zpětného odkupu, ale nebylo to ono. Po půlnoci bylo stejně všude podestláno a úklidové čety měly do rána co dělat. Řešení přinesly až zálohované kelímky.

Čím více interpretů, tím lepší festival

V jednu chvíli to vypadalo, že kdo bude mít na plakátu nejvíce jmen a scén, tak je nejlepším festivalem. Bohužel tomu tak nebylo. Jedním z problémů bylo například zvukové křížení scén či nedostatečně dlouhé přípravy na dalšího vystupujícího. No, a o kvalitách některých interpretů raději ani nebudu mluvit. Naštěstí dnes se již podobné souboje nekonají a vystupujících je tak akorát.

Reklama na všechno a všude

Asi je jasné, že reklamě se ani zde nevyhneme, na názvy scén podle sponzorů jsme si už zvykli a přežijeme to. Dříve však byla reklama doslova všude a po čase začala neskutečně otravovat. Extrémem byla situace, kdy po areálu chodilo několik lidí od jednoho mobilního operátora s transparenty a přišli až pod „kotel“, kde akorát každého otravovali. Dokonce i kapela (tuším, že Mig 21) je musela poslat do patřičných míst.

TOI TOI

Asi klasika a noční můra každého návštěvníka festivalu. Kdo neměl na festivalu problém s hledáním čisté budky, tak jako by na festivalu vůbec nebyl. Problémy sice stále přetrvávají, ale o moc se to zlepšilo. Hlavně možnost placených toalet kvituji velice.

Kultura návštěvníků

Už před pár lety jsem říkal, že zvýšení vstupného eliminuje pitomce, a myslím, že jsem měl pravdu. Lidí, co se přišli na festival tři dny permanentně jen ožírat, je minimum a už ani to slovo, které se řvalo každou noc v kempu, jsem neslyšel celkem dlouho.

Možná někomu zmíněné věci chybí, ale mně rozhodně ne. Jsem rád, že se ušla nějaká cesta, která je rozhodně k lepšímu. Děkuji tedy pořadatelům a návštěvníkům za tuto proměnu!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz