Hlavní obsah
Lidé a společnost

Stužkovací večírek neboli stužkovák. Měli jste ho a nebo nevíte, o co jde?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay.com

Stužky

Na začátku čtvrtého ročníku jsme si uspořádali takzvaný stužkovací večírek. Když jsem o něm chtěl mluvit po pár letech s lidmi v práci, divně na mě koukali, jako by nevěděli, o co jde. No a vlastně nevěděli, protože o něčem takovém slyšeli poprvé.

Článek

Tak jako každá maturitní třída má svůj maturitní ples, tak má na začátku školního roku svůj stužkovací večírek. To jsem si myslel několik let, ale pak jsem zjistil, že celkem dost lidí vůbec neví, o čem mluvím. Snažil jsem se zjistit, zda je to specialita naší školy, města nebo kraje, ale jednoznačné výsledky jsem nedostal, protože o existenci či neexistenci večírku věděli lidé napříč geografickým spektrem naší republiky.

Co to tedy je? Jedná se o večírek, kdy se sejdou studenti s učiteli a předávají se malé stužky, na kterých je napsané nějaké motto pro následující období, které je zakončeno maturitní zkouškou. Tyto stužky se pak po celý rok nosí připnuté na školním batohu a značí tak studenta posledního ročníku.

Jedná se na rozdíl od maturiťáku o jakési neformální setkání, kde je zábava poměrně uvolněnější, a berou to tak i učitelé, které je možno poznat i v trochu jiném světle než v hodině.

My se shodli, že stužkovací večírek byl mnohem zajímavější a zábavnější než maturiťák, a to právě kvůli své neformálnosti. Musím říci, že trochu lituji ty, kteří tento večírek neměli. My na něj vzpomínáme velmi rádi.

Závěrem bych dodal, že ne všude musí probíhat tak, jak jsem ho popsal. Jiný kraj, jiný mrav.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz