Hlavní obsah
Finance

Zjistěte si, zda zaměstnavatel zaslal na ČSSZ váš evidenční list důchodového pojištění

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Znáte to. Každý rok dostanete Evidenční list důchodového pojištění abyste mohli později dokázat, že máte placené sociální pojištění. A určitě si jej pečlivě schováváte abyste mohli za pár desítek let prokázat, že máte vše v nejlepším pořádku.

Článek

Dříve jsem si tyto listy shromažďoval pečlivě s tím, že se mi mohou za pár let hodit pro pozdější dokazování. Dnes v době internetové a elektronické naštěstí není problém si vše zkontrolovat okamžitě a případné nedostatky řešit hned aktivně.

Na Portálu občana se stačí přihlásit například přes bankovní identitu na Českou správu sociálního zabezpečení a tam si zjistit zda vaši předchozí zaměstnavatelé ony evidenční listy zaslali tak jak měli.

Popravdě jsem nečekal žádný problém, ale hned jak jsem si poprvé chtěl tuto věc zkontrolovat, tak jsem hned zjistil, že jeden z bývalých zaměstnavatelů toto neudělal a nebylo mi započítáno takřka ¾ roku. Bývalého zaměstnavatele jsem kontaktoval a naštěstí svou chybu napravil a za několik dní jsem si ověřil, že je již vše v pořádku. Naštěstí se jednalo jen o krátké období, ale nedokážu si moc dobře představit, že za několik desítek let bych měl dokazovat, že jsem pracoval v té a té době u toho a toho zaměstnavatele. Zvláště si nedokážu moc dobře představit jak bych sháněl potvrzení, když už třeba zaměstnavatel ani dávno neexistuje.

Buďte svědomití a aktivní a pokud tu tato možnost je, tak si věci které můžete takto jednoduše zkontrolovat určitě zkontrolujte co nejdříve a předcházejte tak pozdějším problémům, které by se rozhodně neřešily tak jednoduše jako teď.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz