Článek
Možná jste měli to štěstí a dopis našli, ale někdy se stalo, že byl mezi letáky, tak jste ho vy, anebo jiný obyvatel domu, bytovky vyhodil i s těmi letáky. A pak jste se pídili, kde je váš dopis. Ale když jste ho našli, rázem vás přepadl vztek, co si to ta pošťačka dovoluje? Jak to, že mi ho nedoručila do schránky, anebo nezazvonila v případě, že jste ho našli venku před budovou, anebo byl v cizí schránce, odkud jste ho pracně dolovali, či vám ho předal soused (pokud ho nevyhodil, když nebyl jeho). Anebo se u vás takto povalují i dopisy s adresáty lidí, kteří na onom místě vůbec nebydlí, anebo už nebydlí. I to vám bylo divné. Přece vaše stálá pošťačka to musí vědět. A tak jste si řekli, že jí to řádně vytmavíte, jen jak ji potkáte, anebo jste podali rovnou stížnost, zavolali, někteří jste si došli na pobočku České pošty a pěkně od plic vyčinili paní sedící za přepážkou. A když jste skončili, vyřvali se, vzápětí jste se dozvěděli ono sladké tajemství.
Mediapost je jedna z mnoha doručovacích společností nemající s Českou poštou nic společného.
Vlastě jednu věc ano. Mediapost nosí i dopisy od ČSOB a Česká pošta pro tuto banku musí nahánět produkty tj. uzavírat účty apod. pod hrozbou snížení pohyblivé složky ve své výplatě, pokud nesplní plán. Ale dopisy, výpisy, a hlavně platební karty si banka nechává zasílat jinou firmou a Česká pošta tak vlastně přichází o zisk. Docela paradox, že?
Ale pokud se vám naskytla varianta „vysvětlit si to“ s nebohou doručovatelkou osobně a spustili na ni, jak to, že se vaše dopisy válí na zemi, nebo že vám nedošla platební karta, tak jste nejenže osočili nevinnou a „zpříjemnili“ jí tak den už k tomu všemu, s čím se v tomto náročném povolání musí potýkat, ale patrně i přispěli jen k dalšímu „pro“ při přemítání o odchodu z tohoto podniku, a to jen kvůli vaší neznalosti a absenci snahy zjistit si ty správné informace.
Přitom je to tak jednoduché:
trumpetka na dopise = roznáší Česká pošta
na dopise není trumpetka = roznáší jiná společnost, a dokonce je tam i napsaná
Ale ono je to tak všeobecně zažité, že dopisy přece neodmyslitelně patří České poště, vždyť na to má licenci, monopol už ne, ale to je právě to - Česká pošta doručuje všude, kdežto jiné firmy jen tam, kde se jim to dle svého uvážení vyplatí.
Ono je to jednodušší vyřvat se na tom, kdo je nejblíž, a i když vám to doručovatelka vysvětlí, stejně si mnozí z vás dál myslí, že je to od České pošty. Mnohdy vám to tvrdí i odesílatel společnosti: „Ano, bylo zasláno poštou.“ Jenže ne Českou poštou, ale poštou, tedy v papírové podobě. List se dal do obálky, zalepil a odeslal. Ovšem zanesl se do útrob Mediapost. A tam už se děj vůle boží a rozehrává se pomyslná ruleta. Buď dojde, nebo ne. A proč? Protože zaměstnanci nejsou povětšinou stálí zaměstnanci. Mění se častěji než ponožky a pracují většinou na dohodu. Neznají pořádně své okolí, rajón a nemají klíče od domu. Ale i zde se najdou výjimky. Něktěří se snaží. I si opatří klíče. A třeba to jsou i bývalí pošťáci, tak to taky hned vypadá jinak. Další problém je, že dopisy v případě nedoručení nemají kde uložit a za každý nedoručený dopis se jim strhávají peníze. A placeni jsou od kusu. Tak pak se vám holt válí všude možně, anebo je sháníte po všech čertech.
A to nepíšu, že bych si vymýšlela nějakou pohádku. Mám s tímto osobní zkušenosti. Jako bývalá listovní doručovatelka u České pošty. Dopisy všude možně, položené na schránkách, někdy i opřené, jak na výstavě, naházené v krabicích s letáky. A na nich malým písmem natištěno Mediaservis. A protože se stížnosti množily, tak nám vedoucí depa řekl, abychom tyto dopisy sbírali, nosili je na depo a posílali zpět odesílatelům, což obnášelo úkon přeškrtnutí adresy a udání nové v podobě šipky mířící k odesílateli, nalepení nálepky s nápisem Zpět a uvedení důvodu. Pak by tam správně mělo být i razítko doručovatele, ale proč, když já za něj zodpovědnost nenesla a který lajdák to byl, bych těžko zjišťovala. Takže práce navíc - myslet na to, hledat a sbírat nedoručené, poházené dopisy a tahat je s sebou, úkon navíc, za jinou firmu, se kterou jsme neměli co dočinění.
Mám i zkušenost, že nám přišly k doručení dopisy přímo od Mediaservis, tedy ona firma si nechala zaplatit za doručení a pak to dala České poště, aby to doručila, zřejmě se jim to i tak finančně vyplatilo. Na obálkách dopisů bylo tedy uvedeno Mediaservis, ale zároveň i razítko od České pošty. To si s tím nejspíš nevěděli rady, zůstalo jim to tam a nahromadilo se, anebo to bylo v lokalitě, co jim nestála za to. Nevím. Ale bylo to tak.
Tehdy jsme třeba nosili katalogy velkoobchodu potravin Makro a pak nám najednou zmizely, převzal ho Mediaservis, což je doručovací síť pro poštovní zásilky MediaPost. Ale pak se nám vrátily zpět, protože kvalita doručování byla prachbídná. A pak zase zmizely. Česká pošta si je s Mediaservisem přehazovala jak horký brambor.
A tato konkurence je tu už od roku 2011, a přesto si toho lidé ještě nevšimli a berou dopis = automaticky Česká pošta. Doručují tedy nejen dopisy, ale i různé katalogy, ale třeba část jde přes Českou poštu a část přes MediaPost.
A pak se Česká pošta ohání tím, že ubývá listovních zásilek, a proto musí propouštět. A přitom podstatnou část, co do objemu, roznáší jiná firma.
Tak buďte od té dobroty a když najdete nějaký dopis či katalog, který skončil jinde než ve vaší schránce, tak si ho nejprve pořádně prohlédněte a zjistěte, kdo ho ve skutečnosti doručuje.
Zdroje:
https://www.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/mediaservis-jde-do-souboje-s-ceskou-postou-724488
vlastní zkušenosti