Hlavní obsah
Příběhy

Překvapení v Chorvatsku: Voucher na luxusní hotel? Jen omluva a volná lavička, říká Renata (54)

Foto: Freepik

Renata, účetní z Olomouce, si chtěla po náročném roce konečně odpočinout. Se sestrou se domluvily na týdenní dovolené v Chorvatsku.

Článek

Žádné dlouhé plánování, prostě koupily last minute voucher přes portál, který sliboval ubytování v luxusním hotelu u moře. Čtyři hvězdičky, soukromá pláž, snídaně v ceně. Vše vypadalo skvěle. Alespoň na papíře.

„Voucher jsem koupila za dvanáct tisíc. Přišlo potvrzení, vše vypadalo v pořádku. Měly jsme přijet v sobotu odpoledne, což jsme také udělaly,“ popisuje Renata. Už cesta do hotelu jim přišla trochu podezřelá. Místo očekávaného pobřeží se auto sunulo do kopce, daleko od centra i od moře. Ale stále doufaly, že jde jen o přístupovou cestu.

Z recepce rovnou ven

Po příjezdu se jejich radost rychle změnila v rozpaky. Na recepci jim po kontrole rezervace sdělili, že jejich pokoj není k dispozici. „Slečna se tvářila nervózně a řekla jen: ‚Omlouváme se, ale máme plno.‘ Nevěřily jsme vlastním uším. Ukázala jsem jí voucher, ale pokrčila rameny a nabídla nám dvě možnosti: buď počkat na lavičce před hotelem a doufat, že se něco uvolní, nebo si najít ubytování jinde na vlastní náklady,“ vypráví Renata.

Hotel byl sice na první pohled krásný, ale místo snídaně u bazénu je čekalo sezení pod borovicí s plastovou lahví vody. Jediným oficiálním „gestem“ bylo malé psaníčko s omluvou a kávový voucher do místní kavárny.

Sliby versus realita

Po několika telefonátech s rezervačním portálem se ukázalo, že jejich voucher byl sice platný, ale systém přijal více rezervací, než měl. Několik zákazníků se tak ocitlo bez pokoje. „Zní to neuvěřitelně, ale prý se to občas stává. Já jsem ale nejela přes půl Evropy, abych přespávala na lavičce,“ říká s hořkým úsměvem.

Nakonec si Renata se sestrou musely samy najít jiný penzion. Bez výhledu, bez snídaně, za dvojnásobnou cenu. „Dovolenou jsme si nechtěly zkazit, ale ten pocit, že vás někdo obelhal, ve mně zůstal,“ dodává.

Jak to dopadlo

Po návratu domů Renata zahájila reklamaci. Čekala měsíc na odpověď a nakonec dostala zpět polovinu zaplacené částky. „Ani ne tak kvůli penězům, ale kvůli principu. Člověk věří, že když si něco zaplatí, tak to taky dostane,“ říká.

Z Chorvatska si tak letos neodvezla jen opálení, ale i důležitou lekci. „Příště si raději vše třikrát ověřím. A možná si radši vezmu stan.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz