Hlavní obsah
Názory a úvahy

All-in Petra Fialy. Agresivní marketing se může vyplatit

Foto: Pixabay

Petr Fiala hraje o všechno. Jeho marketingový tým nasadil agresivní, polarizační, ale velice účinnou taktiku. Vidíme tak zcela jiného premiéra, než dříve.

Článek

S vyhazovem Ivana Bartoše došlo u premiéra Fialy k razantní proměně - za kterou dle mé zkušenosti jako marketéra může velice kvalitní, až téměř geniální PR expert. Již nevidíme profesora, který ctí hodnotovou politiku a slušnost. Najednou je zde sebevědomý politik, který se nebojí rázných řezů a troufalých prohlášení - například, že budeme mít platy jako v Německu, pokud ho občané zvolí znovu premiérem.

Proč došlo k této změně? Vláda hraje o všechno, je třeba být agresivní a polarizovat

Došlo k razantní změně prezentace i rétoriky, která nyní nese pasivně agresivní podprahový podtón - já dělám vše, vy to neoceníte, nevnímáte, nevidíte. Poselství z vět Petra Fialy, tak jak je uvedené níže, využívá strach, psychózu davu a třídní boj. My jsme ti správní, cokoli jiného je to zlé a špatné, není alternativa.

Já dělám vše, proč to nechápete?

Já chci německé platy, vy je nechcete? To si nevěříte?

Já jsem vrátil Česko na západ, vy nás chcete na východě? V Rusku? Chcete Rusko v Čechách? Já rozhodně ne.

Česku se daří, vy to nevidíte? To si budete jen stěžovat a nevnímáte, jak skvěle naše vláda pracuje? To vy budete svým stěžováním odpovědní za to, až přijdou k vládě populisti.

Já jsem vlastně Superman, udělal jsem toho tolik a vy to nevidíte, neoceníte a jen máte blbou náladu, snaží se sdělit premiér.

Marketingově geniální taktika může narazit na únavu materiálu

Tým Petra Fialy si je vědom toho, že jej volí zejména vzdělanější a majetnější lidé. Toho umně využívá a prezentuje SPOLU jako blok proti „východní, autoritářské a populistické“ politice. Jeho taktikou je maximálně polarizovat volby na možnosti „dobře a špatně“. Dobře můžu volit i s výhradami, hlavně nesmím volit špatně. Je jedno, co se nepovedlo, přeci s vědomím, co může přijít, nesmím volit špatně. Volit jinak, než dobře je přímo nemorální - říká to premiér - budu volit obchodníky se strachem.

Rizikem této, dle mého názoru velice dobře zvolené taktiky - jakákoli jiná by selhala okamžitě -, je únava politického materiálu v podobě samotného premiéra, který si není v této pozici jistý a je na něm vidět jistá míra neautentičnosti. Není tím člověkem, kterého roli dostal za úkol „hrát“. Jeho výkon se v následujících měsících může zlepšit a nebo zhoršit, v té chvíli riskuje vše. Odpor proti projektu SPOLU z vládních stran vidíme již nyní, Starostové, jako strana „druhé volby“ narůstají v preferencích.

Premiér Fiala musí eskalovat, dále debatu vyhrotit a pronášet ještě troufalejší výroky, kterých se jistě dočkáme. Aby strategie fungovala, musí se topit pod kotlem.

Prodavač strachu

Kdo v této situaci prodává strach? Je to Andrej Babiš, který kritizuje vládu a nabízí „lepší“ řešení bez dalšího upřesnění? Nebo je to premiér, který ve svátek vánoční promluví k občanům a postaví je před rozhodnutí - buď mi dáte znovu hlas, nebo jste nic nepochopili a jen naletěli prodavačům strachu.

Petr Fiala vsadil vše. Může o vše přijít a pokud jeho strategie selže, nenávratně se přepíše politická mapa České Republiky - vsadil totiž vše na strach ze změny, strach z budoucího směřování ČR pod jiným kormidlem, strach z Babiše a ostatních.

V nadcházejících volbách čeká Českou Republiku totální polarizace, totální válka „dobra se zlem“ a premiér budící dojem, že pokud ho nevynášíme do nebes, budeme to my, kdo zničí tuto republiku.

Petru Fialovi to může vyjít.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz